همه ما می‎دانیم که برای کاهش وزن و تناسب اندام رژیم غذایی و ورزش منظم ضروری است. در میان ورزش‌های مختلف بیشتر متخصصان به افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، پیاده روی را توصیه می‌کنند. حال سوال این است برای اینکه لاغر شویم چه مدت زمانی و با چه سرعتی باید پیاده روی کنیم؟ 

برای کاهش وزن چقدر باید پیاده روی کنیم؟ کاهش وزن برای کاهش وزن چقدر باید پیاده روی کنیم؟                   1

مقدار وزنی که از طریق پیاده روی کم می کنید، بستگی به وزن بدن و سرعت پیاده روی دارد. هرچه وزن بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری می سوزانید. شما می توانید روند کاهش وزن و کالری سوزی تان را بر اساس مسافتی که طی می کنید کنترل نمایید. استفاده از گام شمار کارتان را بسیار راحت تر خواهد کرد. اگر تعداد قدم های برداشته شده تان را بدانید، می‎توانید تمرینات تان را با هدف کاهش وزن، متناسب کنید. گام شمارهای پیشرفته یا اپلیکیشن های کاهش وزن می توانند کالری سوخته را محاسبه کرده و پیشنهاد کنند که چند قدم در روز باید بردارید. تقریبا ۲۰۰۰ قدم باید بردارید تا ۱۰۰ کالری بسوزانید. برای کاهش نیم کیلوگرم وزن باید حدودا معادل ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. بنابراین شما باید روزانه تقریبا ۱۰۰۰۰ قدم بردارید تا در یک هفته نیم کیلوگرم وزن کم کنید.

پیاده روی، تمرینی کم فشار است که به عضلات و استخوان ها فشار چندانی وارد نمی کند و برای همین هر کسی می تواند آن را انجام دهد. پیاده روی منظم در مسافت های طولانی می تواند عضلات را تقویت کرده و سلامت قلبی عروقی را بالا ببرد. برای اینکه پیاده روی برایتان جالب و جذاب باشد، هر چند وقت یکبار مسیرتان را عوض کنید و جاهای جدید مثل پارک‌های مختلف را امتحان نمایید. هنگام راه رفتن، چانه تان را بالا بگیرید و نگاه تان مستقیم به جلو باشد. عضلات باسن و شکم را منقبض کنید و کمرتان را صاف نگه دارید. برای شروع راحت تر، با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده روی، سه روز در هفته شروع کنید و تدریجا به روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه برسانید.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

برای کاهش وزن، ماکارونی و نان بخورید!

کاهش وزن در یک هفته با مصرف روزانه کرفس!