یکی از بزرگترین تصورات غلط در این میان این است که می توان مواد غذایی سالم را در حد افراط مصرف کرد. برای کاهش وزن اعتدال و میانه روی مهمترین اصلی است که متخصصان تغذیه در مصرف مواد غذایی، روی آن تاکید دارند. 

برای کاهش وزن در مصرف این 6 ماده غذایی احتیاط کنید! کاهش وزن برای کاهش وزن در مصرف این 6 ماده غذایی احتیاط کنید! aced6ae50a5cef4afd2d157314be9f2a

انواع روغن ها: چربی های مختلف شامل روغن کانولا، روغن زیتون، روغن بادام زمینی و … در هر قاشق غذا خوری شامل ۱۲۰ کالری هستند. باید بدانیم که همه چربی ها و روغن ها دو برابر پروتئین ها و مواد نشاسته ای یا کربوهیدرات ها در بدن ما کالری تولید می ‌کنند. یعنی یک گرم گوشت یا یک گرم برنج ۴ کالری ولی یک گرم روغن یا هر نوع چربی ۹ کالری ایجاد می‌ کند.

منابع حیوانی کم چرب:گوشت مرغ و تخم مرغ به دلیل محتوای پروتئین بالا و چربی کمتری که نسبت به گوشت حیوانات دارند، اما زیاده روی در مصرف این مواد غذایی این اشکال را دارد که بدن را به ترشح فاکتور رشد شبهه انسولین وادار می کند. وقتی ترشح این فاکتور بسیار زیاد باشد، فرایند پیری را سرعت بخشیده و حتی خطر بروز برخی سرطان ها بخصوص سرطان سینه را افزایش می دهد. در مصرف این محصولات زیاده روی نکنید و از پروتئین های گیاهی مانند مغزها و حبوبات نیز استفاده کنیدکه باعث کاهش وزن می شود.

آب میوه: اگرچه آب میوه های صد در صد طبیعی منبع سالمی از فولات، ویتامین ث، ویتامین آ و پتاسیم شناخته می شوند اما باید بدانید که یک فنجان آب پرتقال حاوی ۱۱۲ کالری، ۲۶ گرم کربوهیدرات، و ۲۱ گرم شکر است و نوشیدن زیاده از حد آن می تواند ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری اضافه به بدن تحمیل کند.

بادام: این نوع آجیل یک منبع عالی از ویتامینEو حاوی فلاونوئیدهای متعدد است که منجر به جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی می شود.  ۲۳ عدد بادام شامل ۱۶۲ کالری، ۱۴ گرم چربی، شش گرم پروتئین و سه گرم فیبر است. مصرف ۴ وعده بادام به میزان یک اونس در روز می تواند ۶۵۰ کیلو کالری به بدن برساند.

آووکادو: سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی است با این حال یک آووکادوی متوسط می تواند ۳۲۲ کالری به بدن برساند و باعث کاهش وزن می شود.

کره بادام زمینی: بسیار محبوب و سالم و تنها دو قاشق غذاخوری از آن شامل ۱۸۸ کالری، ۱۶ گرم چربی، ۸ گرم پروتئین و دو گرم فیبر است. کره بادام زمینی منبع عالی نیاسین، ویتامینE بعلاوه منیزیم و فسفر است. بادام زمینی در مقدار کم می تواند اشتهای ما را کنترل کند و باعث کاهش وزن می شود ولی اگر در مقادیر زیاد استفاده شود باعث افزایش کالری دریافتی و در نتیجه افزایش وزن می شود.

منبع: salamatnews.com