کارشناسان عقیده دارند، دست کم ۱۰۰ قدم پیاده روی بعد از شام وضعیت سلامت عمومی‎تان را بهتر می‎کند. پیاده روی بعد از شام باعث هضم بهتر غذا، سوزاندن کالری و کاهش وزن، کنترل بهتر قند خون و تری گلیسرید در بدن می‎شود. پس اگر عادت دارید بعد از شام جلوی تلویزیون بنشینید، بهتر است آن را با یک عادت درست جایگزین کنید و ۱۵ دقیقه قدم بزنید.

برای کاهش وزن بعد از شام پیاده روی کنید کاهش وزن برای کاهش وزن بعد از شام پیاده روی کنید

کمک به کاهش وزن

یک پیاده روی ۱۵ دقیقه‌ای بعد از شام نه تنها یکی از ضروریات زندگی سالم است، بلکه نقش مهمی در کاهش وزن دارد و یکی از موثرترین و ساده ترین شیوه های داشتن تناسب اندام است، این کار به غیر از سوزاندن کالری سلامت عمومی بدن را نیز تضمین می کند.

کنترل میزان قند خون

بعد از خوردن شام میزان قند خون به خاطر خرد کردن اجزای مواد خورده شده بالا می رود، اما وقتی بعد از شام راه می روید، بدن بطور فیزیکی فعال شده و گلوکز بیشتری از خون را مصرف می کند بنابراین میزان قند خون تنظیم می شود.

افزایش متابولیسم بدن

به غیراز الگوی خورد و خوراک و کالری دریافتی داشتن فعالیت بدنی و تحرک یکی از عوامل اصلی تقویت متابولیسم می باشد. از این رو توصیه می شود بعد از خوردن شام پیاده روی کنید تا فرآیند سوخت و ساز در بدن تان بیشتر شود.

کمک به گوارش

پیاده روی بعد از خوردن شام به هضم غذا کمک می‎کند. اگر پس از خوردن شام قدم بزنید، فرایند ترشح آنزیم ها برای هضم بهتر بیشتر خواهد شد. در نتیجه از بسیاری از بیماری ها و مشکلات شکمی مانند ترش کردن معده یا بد هضمی که  اغلب افراد از آن شاکی هستند، جلوگیری می شود.

کمک به خواب

رفتن به رختخواب بعد از خوردن شام بدون شک برای سلامتی‎تان خوب نیست. چند دقیقه قدم زدن بعد از شام تاثیرات شگفت انگیزی در بر دارد. این قدم زدن نه تنها گردش خون در بدن را بهتر می کند بلکه استرس را نیز کاهش می دهد. به همین دلیل کسانی که بعد از شام تقریبا” ۱۰۰ قدم راه می روند، خواب شبانه خوب و لذت بخشی دارند.

منبع: beytoote.com

مطالب مرتبط: 

۷ ورزش برتر برای کاهش وزن

آهسته دویدن برای کاهش وزن بهتر است یا دو سرعت؟