برای کاهش وزن باید چربی بخوریم!

اضافه کردن چربی به رژیم غذایی‌تان می‌تواند به کاهش وزن، کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و افزایش سلامت کلی بدن منجر شود! البته هر نوعی چربی مد نظر نیست و مثلا نباید غذایتان را در کره غوطه ور کنید. 

چربی‌های سالم برای کاهش وزن کاهش وزن برای کاهش وزن باید چربی بخوریم! healthy fats

چربی‌های خوب یا چربی‌های غیر اشباع حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهند و از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کنند.  به علاوه اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ هر دو برای نگه داشتن بسیاری از عملکردهای بدن مهم هستند. با اینکه چربی‌های غیر اشباع بسیار مهم هستند، اما داشتن مقداری چربی اشباع در برنامه غذایی نیز بد نیست. خوردن چربی تا زمانی که به صورت کنترل شده باشد هیچ مشکلی ندارد. چربی‌های اشباع در غذاهایی مانند شیر، پنیر و گوشت به اندازه‌ای که در گذشته تصور می‌شد، مضر نیستند. اطلاعات پزشکی جدید نشان داده بین مصرف چربی‌های اشباع و افزایش خطر بیماری قلبی رابطه‌ای وجود ندارد. به عنوان مثال روغن نارگیل، یک چربی اشباع گیاهی است که باعث افزایش کلسترول خوب یا همان HDL در بدن می‌شود.

توجه داشته باشید چربی‌ها صرف نظر از خوب یا بد بودنشان، کالری زیادی دارند. بعضی از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برای یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری مقدار چربی خوبی که توصیه می شود ۶۵ گرم در روز است. بهتر است چربی‌های خوب را جایگزین غذاهایی با کربوهیدرات بی‌کیفیت و یا چربی‌های بد کنید. یک دلیل مهم دیگر برای اینکه از چربی‌های سالم استفاده کنید، این است که چربی‎های خوب می‌توانند باعث سوزاندن چربی‌های شکمی شوند و به کاهش وزن شما کمک کنند. 

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

چای زنجبیل و لیمو برای کاهش وزن

برای کاهش وزن غذاهای حاوی فلانوئید بخورید

توسط | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴|تغذیه سالم و رژیم درمانی|۰ نظر

درباره نویسنده :

ارسال نظر