اطلاعات پزشکی به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان می‎دهد برای کاهش وزن نیازی نیست رژیم خاصی بگیرید تنها با شمردن لقمه‎ها و کاهش تعداد لقمه‌های غذای خود می‎توانید لاغر شوید. 

کاهش وزن کاهش وزن برای کاهش وزن باید لقمه‌های خود را بشمارید!

کاهش وزن و لاغری یک فرمول بسیار ساده دارد. باید کالری دریافتی روزانه شما کمتر از میزانی باشد که بدن کالری می‎سوزاند. برای این کار لازم است فرد میزان کالری تمام مواد غذایی را بداند و تمام مواد غذایی را که می‌خورد دقیقا اندازه‌گیری کند تا بتواند حساب کند چه میزان کالری می‎خورد و همچنین بداند چه میزان کالری در روز نیاز دارد. دکتر جاش وست (Josh West) از دانشگاه یانگ بریگهام که سرپرست این مطالعه است می‎گوید این کار برای اکثر افراد سخت و زمان‌گیر است. بیشتر افراد تمایلی به دانستن این موارد و محاسبه کالری‎ها ندارند. به جای این کار می‎توان از یک روش ساده‌تر برای کاهش وزن استفاده کرد. 

در این مطالعه از ۶۱ فرد داوطلب که مشکل چاقی و اضافه وزن داشتند خواسته شد لقمه‌های غذای خود را در طول روز بشمارند و یادداشت کنند. این غذاها شامل انواع نوشیدنی‎‌ها به غیر از آب هم می‎شد. سپس از این افراد خواسته شد در حالی که عادات غذایی خود را تغییر نمی‎دهند فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد از تعداد لقمه‌های غذا را در طول روز کم کنند. افراد داوطلب این روش را برای یک ماه ادامه دادند. در پایان ماه افراد به طور میانگین ۳/۵ پوند (حدود ۱/۶ کیلوگرم) وزن کم کرده بودند. این روش به افراد کمک می‌کند به سادگی و بدون گرسنگی کشیدن فقط با کاهش مقدار کمی از غذای خود وزنشان را کاهش دهند. البته این مطالعه یک تحقیق کوتاه مدت و یک ماهه بوده است و هنوز مشخص نیست اگر برای مدت طولانی ادامه داده شود تا چه میزان برای کاهش وزن افراد می‎تواند مفید باشد، اما برای افرادی که می‎خواهند لاغر شوند ارزش امتحان کردن را دارد. 

منبع: www.nytimes.com

مطالب مرتبط: 

۱۰ اشتباه رایج در مورد کاهش وزن

۹ ماده غذایی برای کاهش وزن

برای لاغری پیاده روی بهتر است یا باشگاه؟

رژیم خام گیاهخواری معجزه‌ای برای لاغری!