سال‌های زیادی کارشناسان تغذیه بر این باور بودند که مصرف نان و ماکارونی به خاطر داشتن کربوهیدرات زیاد، موجب چاقی و افزایش وزن می‌شود. در نتیجه یکی از اصول مهم رژیم‎های کاهش وزن پرهیز از این دو خوراکی و سایر مواد غذایی پرکربوهیدرات مثل برنج بوده است. 

برای کاهش وزن، ماکارونی و نان بخورید! کاهش وزن برای کاهش وزن، ماکارونی و نان بخورید!

نان و ماکارونی دو خوراکی لذت بخش که بسیاری از ما برای حفظ تناسب اندام و جلوگیری از چاقی دور آنها را خط قرمز کشیده ایم. اما به نظر می رسد ترس از مصرف این دو ماده غذایی لذیذ کاملاً بیهوده است و آخرین تحقیقات دانشمندان خبر از واقعیت دیگری می‌دهد. محققان می‌گویند مصرف خوراکی های دارای کربوهیدارت به ویژه نان و ماکارونی نه تنها باعث افزایش وزن نمی شود بلکه به کاهش وزن هم می تواند کمک کند. کربوهیدرات ضمن تأمین انرژی بدن شما برای مدت زمان طولانی مانع مصرف میان وعده های چرب و شیرین می شود. کاهش مصرف کربوهیدات به متابولیسم و فرایند چربی سوزی در بدن آسیب می رساند و مانع از رسیدن شما به وزن و اندامی متناسب می شود.

در واقع، بدن برای اینکه بتواند کارکردهای خود را داشته باشد به دریافت کربوهیدرات نیاز دارد. به همین خاطر، کارشناسان تغذیه مردم را تشویق به بازگرداندن کربوهیدرات به سبد غذایی‌شان می کنند. شما اگر نان و ماکارونی دوست دارید و تا حالا از ترس چاقی و اضافه وزن خود را از آنها محروم می‎کردید، می‎توانید با خیال راحت از خوردن این مواد غذایی لذت ببرید و مطمئن باشید نه تنها چاق نمی‎شوید بلکه به کاهش وزن‌تان هم کمک کرده‎اید.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:   

کاهش وزن در یک هفته با مصرف روزانه کرفس!

حذف نان و برنج از رژیم غذایی باعث چاقی می‌شود!