بسیاری از افراد دوست دارند وزن کم کنند و کار‌های زیادی را برای دستیابی به این هدف انجام می‌دهند. عده‌ای با وجود اینکه ورزش می‌کنند، چندان نتیجه‌ای در زمینه کاهش وزن به‌ دست نمی‌آورند. در این مطلب به عادت‌هایی خواهیم پرداخت که باعث می‎شود افراد  به‌ وزن ایده‌آل‌شان دست نیابند.

کاهش وزن کاهش وزن برای کاهش وزن، این 4 عادت را ترک کنید

۱- کاهش وزن با پرهیز از خواب بیش از حد

اطلاعات پزشکی می‌گوید زمانی که فرد بیشتر از ۷ ساعت در شب بخوابد هورمون‌های اشتهای وی زیاد می‌شوند و در نتیجه وی تمایل بیشتری به‌ خوردن غذا خواهد داشت. مطالعات دیگری نیز نشان داده زمانی که افراد در اوقات نزدیک به‌خواب غذا می‌خورند تمایل بیشتری به‌غذاهایی با کالری بالا خواهند داشت. بهتر است که شام را پیش از ساعت ۸ شب میل کنید و شب‌ها ۷ ساعت بخوابید.

۲- از زیاده روی در مصرف نوشیدنی‌ها پرهیز کنید

بسیاری از ورزشکاران به‌اندازه زیادی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده می‌کنند و از این طریق حجم زیادی از کالری را وارد بدنشان می‌کنند. با وجود اینکه نوشیدنی‌های انرژی‌زا تاثیرات خوبی در ورزشکاران دارند و باعث بهبود عملکردشان می‌شوند، اما برای ورزش‌های عادی چندان نیازی به‌ استفاده از آنها وجود ندارد و در حقیقت تنها ورزشکاران مسابقات باید از این مواد استفاده کنند.

۳- کاهش وزن وافزایش فعالیت‌های بدنی

محققان می‌گویند افرادی که تناسب اندام دارند در طول روز فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهند و در حقیقت کالری‌های موجود در بدنشان را می‌سوزانند و دیگر این کالری‌ها به‌عنوان چربی در بدن انباشته نمی‌شوند. اگر  با اینکه روزانه به‌اندازه کافی ورزش می‌کنید، باز هم شاهد افزایش وزنتان هستید، این نشان می‌دهد که فعالیت زیادی ندارید و در حقیقت سستی می‌کنید.

۴- بعد از ورزش در غذا خوردن زیاده روی نکنید

اگر فعالیت ورزشی زیادی دارید در این صورت می‌توانید با خوردن غذاهای مورد علاقه‌تان سوخت‌ و سازتان را نیز افزایش دهید ولی در این صورت باید کاهش وزن را فراموش کنید. درست است که ورزش کردن باعث کاهش کالری می‌شود اما این مقدار نسبت به‌ میزان کالری‌ که از طریق خوردن غذاها وارد بدنتان می‌کنید بسیار پایین‌تر است. بعد از انجام ورزش سعی کنید اشتهایتان را از طریق موادی نظیر میوه و سبزیجات تازه از بین ببرید. در این شرایط استفاده از پروتئین‌های بدون چربی و غلات سبوس‌دار نیز توصیه می‌شود.

منبع: beytoote.com

مطالب مرتبط:

برای کاهش وزن باید چربی بخوریم!

آیا قهوه سبز به کاهش وزن کمک می‌کند؟