اطلاعات پزشکی نشان می‎دهد گنجاندن ماست کم چرب در برنامه غذایی روزانه افراد باعث کاهش ابتلا به بیماری فشار خون بالا می‎شود. برترین پزشکان در این مطالعه دریافتند افرادی که برای مدت طولانی از ماست در رژیم غذایی خود استفاده کرده‎اند، فشارخون سیستولیک پایین‌تر و همچنین شانس کمتری برای ابتلا به فشار خون بالا دارند. 

فشار خون فشار خون برای کاهش فشار خون، ماست بخورید

معمولا تعریف درستی از بیماری فشار خون و اینکه چرا این قدر خطرناک است ارائه نمی‎شود. فشارخون بالا باعث خراشیده شدن و آسیب دیدن دیواره داخلی رگ‌های خونی می‎شود و در دیواره رگ‎ها ایجاد زخم می‎کند. این زخم‎ها مانند یک مانع در راه جریان خون عمل می‎کنند و اجازه نمی‎دهند موادی مثل پلاک‌ها و کلسترول که در جریان خون شناورند عبور کنند. در نتیجه با تجمع این مواد در محل زخم، عروق خونی تنگ و مسدود می‎شوند و باعث بروز بیماری قلبی و سکته قلبی و مغزی می‎شود.

بهترین پزشکان و محققان در این مطالعه دریافتند که مصرف مداوم و طولانی مدت ماست باعث کاهش وزن و لاغری و کاهش شاخص توده بدنی می‎شود. ماست سرشار از کلسیم و پروتئین است. که مدت زیادی شما را سیر نگه می‎دارد. دانشمندان در این مطالعه ۲۰۰۰ نفر داوطلب را به مدت ۱۵ سال مورد بررسی و آزمایش قرار دادند. این افراد در ابتدای مطالعه به بیماری فشار خون بالا مبتلا نبودند. بعد از گذشت این زمان ۱۵ ساله مشخص شد افرادی که فقط ۲ درصد از کالری دریافتی روزانه‌شان از ماست کم چرب تامین شده بود (یعنی حدود ۱۷۰ گرم ماست هر سه روز یک بار) ۳۱ درصد کمتر از افرادی که ماست نمی‌خورند به بیماری فشارخون بالا مبتلا می‌شوند. 

منبع: www.medicalnewstoday.com

مطالب مرتبط: 

پیشگیری از آلزایمر با داروهای فشار خون

با ورزش، فشارخون را پایین بیاورید