اگر به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستید، اضافه کردن جو به رژیم غذایی‎تان می‎تواند برای شما بسیار موثر باشید. اطلاعات پزشکی حاصل از تحقیقات دانشمندان می‌گوید جو باعث کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن می‌شود. نتایج این مطالعه که در مجله پزشکی و تغذیه (British Journal of Nutrition) منتشر شده است، نشان می‎دهد که اضافه کردن جو به رژیم‌ غذایی باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت و کاهش سطح قند خون می‎شود.

رژیم غذایی رژیم برای کاهش اشتها، جو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

با توجه به شیوع چاقی و اضافه وزن در جامعه شهرنشین امروزی و بیماری‎هایی که چاقی علت بوجود آمدن آنها است، مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲ و انواع خاصی از سرطان، تحقیقاتی از این دست که باعث بهبود وضعیت تغذیه و رژیم غذایی افراد و کمک به کاهش وزن و حفظ سلامتی بدن می‌شود، از اهمیت خاصی برخوردار است. در این مطالعه که توسط برترین پزشکان و دانشمندان سوئدی به سرپرستی پروفسور Anne Nilsson از دانشگاه Lund  سوئد انجام شده شده است، ۲۰ نفر داوطلب شرکت کردند. گروهی از این افراد برای ۳ روز متوالی از نان جو کامل در وعده صبحانه، ناهار و شام استفاده کردند، در حالی که گروه دیگر از نان گندم سفید استفاده کردند. بعد از گذشت این مدت ۳ روزه محققان مشاهده کردند افرادی که نان جو خورده بودند متابولیسم بدنشان افزایش یافته بود و تا ۱۴ ساعت بعد از خوردن نان جو همچنان متابولیسم بدن در سطح بالایی باقی مانده بود. همچنین آزمایش‌ها نشان داده که سطح انسولین و قند خون این افراد کاهش پیدا کرده، حساسیت بدن آنها به انسولین بیشتر شده است و اشتهای آنها نیز کاهش پیدا کرده است. محققان می‌گویند مصرف جو باعث تحریک و ترشح هورمون‌هایی در روده می‎شود که اشتها و متابولیسم بدن را کنترل می‌کنند. علاوه بر  این سبب کاهش التهاب می‌شوند و از بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت پیشگیری می‌کنند.

منبع: medicalnewstoday.com

مطالب مرتبط:

رژیم دش (DASH) چیست؟

چرا نباید در زمستان رژیم بگیریم؟