سیب میوه سلامتی است و همه ما کم و بیش در مورد فواید بیشمار این میوه شنیده‌ایم. اما همواره فواید سیب قرمز به خاطر کمک به هضم غذا و کاهش فشارخون بالا مورد توجه کارشناسان و پزشکان بوده و اشاره کمتری به خواص سیب سبز شده است. اطلاعات پزشکی نشان می‎دهد سیب سبز منبع غنی پتاسیم، ویتامین K و کلسیم است که از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند. در این مطلب به خواص خارق العاده این میوه سبز می‎پردازیم.

برای پیشگیری از پوکی استخوان، سیب سبز بخورید پوکی استخوان برای پیشگیری از پوکی استخوان، سیب سبز بخورید

جلوگیری از پوکی استخوان

سیب سبز میوه ای غنی از ویتامین های A و C و K و منبع غنی از آهن، پتاسیم، کلسیم، آنتی اکسیدان ها و فلاوونوئیدهاست. مطالعات نشان می دهد که ویتامین K به پیشگیری از پوکی استخوان در زنان کمک کرده و موجب بهبود سلامت استخوان های آنها می شود. 

جلوگیری از پیری زودرس پوست

از آنجایی که سیب سبز منبع خوب ویتامین C، ویتامین A و آنتی اکسیدان هاست، به مقابله با علائم پیری زودرس پوست کمک کرده و سلامت ظاهر پوست را حفظ می کند.

پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

با مصرف سیب سبز و سایر مواد خوراکی غنی از فلاوونوئیدها، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی تا ۳۵ درصد کاهش می‌یابد. مطالعات نشان داده‌اند زنانی که هر روز هر دو نوع سیب قرمز و سبز را می خورند، ریسک بروز حملات قلبی در آنها ۱۳ تا ۲۲ درصد کاهش می‌یابد زیرا این میوه سطح کلسترول بد خون را نیز کاهش می‎دهد.

مفید برای دیابت

سیب سبز حاوی میزان قند کمتر و مقدار بیشتر فیبر در مقایسه با سیب قرمز است، بنابراین برای کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ مناسب است. البته به خاطر داشته باشید برای حفظ فواید این میوه، پوست آن را نکنید.

حفظ سلامت ریه‌ها

مطالعات نشان داده اند که خوردن منظم سیب سبز به خاطر منبع غنی فلاوونوئیدها، ریسک ابتلا به بیماری آسم را کاهش می‌دهد. محققان ادعا می‌کنند فلاوونوئیدها با کاهش ریسک بروز آسم مرتبط هستند. همچنین مشخص شده است که سیب سبز ریسک سرطان ریه در زنان را تا ۲۱ درصد کاهش می‌دهد.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟