با انتخاب دوچرخه به جای اتومبیل می‎توانید از ابتلا به دیابت نوع ۲ پیشگیری کنید. محققان دانمارکی در تحقیقات خود دریافتند افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می‎روند یا به طور منظم برای تفریح دوچرخه سواری می‌کنند، کمتر احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند. 

برای پیشگیری از دیابت، دوچرخه سواری کنید! دیابت برای پیشگیری از دیابت، دوچرخه سواری کنید!

محققان می‎گویند این تاثیر مثبت حتی بر روی افرادی که در سنین بالا شروع به دوچرخه سواری می‎کنند نیز دیده می‎شود. در این مطالعه بیش از ۵۰ هزار زن و مرد که بین ۵۰ تا ۶۵ سال سن داشتند، شرکت کرده بودند. محققان مشاهده کردند این افراد هر چه زمان بیشتری را به دوچرخه سواری اختصاص می‎دهند شانس مبتلا نشدن آنها به دیابت نوع ۲ بیشتر می‎شود. بعد از گذشت ۵ سال محققان وضعیت سلامت افراد شرکت کننده را بررسی کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد افرادی که در این مدت ۵ ساله به طور منظم دوچرخه سواری می‎کردند ۲۰ درصد کمتر به دیابت نوع ۲ دچار شده بودند.

نتایج این مطالعه نشان می‎دهد حتی در دوران سالمندی برای شروع کردن فعالیت ورزشی دیر نیست و حتی در این زمان هم می‎توان از مزایای ورزش بهره‌مند شد و از بیماری‎های مزمن دوران سالمندی مانند دیابت و فشار خون بالا پیشگیری کرد و در صورت ابتلا به این بیماری‎ها آنها را تحت کنترل درآورد. محققان دانمارکی تاکید دارند که با توجه به لذت بخش بودن این ورزش و اینکه حتی می‎توان در مسیر محل کار و سایر فعالیت‎های روزانه از این وسیله استفاده کرد و نیاز به اختصاص دادن وقت جداگانه‎ای برای ورزش نیست، می‎توان جمعیت زیادی از افراد به خصوص سالمندان را به دوچرخه سواری تشویق کرد.

منبع: consumer.healthday.com

مطالب مرتبط: 

چربی مصرف کنید تا دیابت نگیرید!