اطلاعات پزشکی حاصل از یک مطالعه که توسط بهترین پزشکان دانشگاه میشیگان انجام شده است، نشان می‎دهد که خواب کافی می‎تواند برای لاغری و کاهش وزن مفید باشد. هر یک ساعت خواب شبانه اضافه باعث می‎شود فرد سالانه ۱۶ پوند وزن کم کند. این میزان کاهش وزن برای فردی است که روزانه ۲۵۰۰ کالری دریافت می‎کند. 

لاغری لاغری برای لاغری و تناسب اندام بیشتر بخوابید!

کم خوابی و بی‌ خوابی یا خواب بی کیفیت نیز می‎تواند اشتها را افزایش دهد و شما را وادار به پرخوری کند که نتیجه‌ای جز چاقی ندارد. وقتی خواب خوبی نداشته‌اید برای جبران احساس خستگی و کسالت ناشی از بی‌خوابی مجبور هستید با خوردن نوشیدنی‎هایی مثل قهوه یا خوراکی‎هایی شیرین انرژی خود را تامین کنید و خود را سرحال نگه دارید. از طرف دیگر چون خسته و خواب‌آلود هستید انرژی کافی برای ورزش کردن و فعالیت جسمانی هم ندارید. البته اگر این بی‎خوابی‌ها فقط چند بار در سال باشد، مشکلی ایجاد نمی‎کند. مشکل از وقتی شروع می‌شود که کم خوابی چند بار در هفته یا همیشه اتفاق بیفتد. برترین پزشکان دانشگاه میشیگان می‎گویند بی خوابی باعث کاهش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن می‌شود. این محققان متوجه شدند فقط ۴ روز خواب ناکافی باعث می‎شود بدن توانایی استفاده از انسولین برای تبدیل قند و نشاسته به انرژی را از دست بدهد. وقتی بدن نتواند از انسولین استفاده کند، قند و نشاسته به جای تولید انرژی به عنوان چربی در بدن ذخیره می‎شود.

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط:  

ویتامین C موثرتر از ورزش برای کاهش وزن

آیا سرکه سیب باعث لاغری می‎شود؟

جدیدترین قرص لاغری!