برای جلوگیری از پوکی استخوان، خیار بخورید!

خیار از ۹۵ درصد آب تشکیل شده است. این میوه بسیار کم کالری، برای برطرف کردن کم آبی بدن بسیار مفید است. این میوه مقدار بسیار کمی چربی، کلسترول و سدیم دارد. بهترین انتخاب برای رفع گرسنگی در طول روز برای افرادی است که رژیم لاغری دارند. 

خیار برای پوکی استخوان پوکی استخوان برای جلوگیری از پوکی استخوان، خیار بخورید!

مواد مغذی خیار: یک فنجان خیار خرد شده با پوست (حدود ۱۱۹ گرم) چیزی حدود ۱۱۵ گرم آب، ۱۶ کالری، ۰/۸ گرم پروتئین، ۰/۲ گرم چربی و ۲/۹ گرم کربوهیدرات که شامل ۰/۹ گرم فیبر و ۱/۸ گرم قند است، دارد. این مقدار خیار ۱۱ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین K و ۴ درصد ویتامین C، منیزیم، پتاسیم، منگنز و ۲ درصد ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، B-6، فولات، اسید پانتوتنیک، کلسیم، آهن، فسفر، روی و مس را تامین می‌کند. اطلاعات پزشکی نشان می‌دهد خیار حاوی ماده‎ای به نام لیگنان (lignans) است که خطر ابتلا به بیماری‎های قلبی عروقی و انواع سرطان را کاهش می‌دهد. 

سلامت پوست: از آنجایی که خیار حاوی مقدار زیادی آب است مصرف آن می‎تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کرده و از خشکی پوست جلوگیری می‌‎کند. استفاده موضعی از خیار روی پوست نیز می‌تواند پوست را خنک کند و تسکین دهد و سبب کاهش ورم, تحریک و التهاب پوست شود. همچنین برای نواحی از بدن که دچار آفتاب سوختگی شده، مفید است. برای درمان پف چشم هنگامی که از خواب بیدار می‏‌شوید یک برش از خیار را روی چشم قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند.

جلوگیری از پوکی استخوان: برای حفظ تراکم استخوان‎ها و پیشگیری از پوکی استخوان مصرف ویتامین K ضروری است. این ویتامین به جذب کلسیم توسط بدن کمک می‌کند و باعث تقویت استخوان‌ها می‎شود. یک فنجان خیار می‎تواند ۱۱ درصد از ویتامین K مورد نیاز بدن را تامین کند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

مطالب مرتبط: 

برای پیشگیری از پوکی استخوان سویا بخورید

نوشیدن چای از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند