متخصصان تغذیه می‌گویند در تابستان چای سبز و در زمستان چای سیاه بنوشید. گرچه چای سبز و سیاه هر دو از برگ کاملیا سیننسیس بدست می‌آیند، اما تفاوت‌هایی در پردازش این دو نوع چای وجود دارد. چای سبز یک نوشیدنی کامل برای تابستان و برای سلامت قلب هم مفید است.

برای جلوگیری از تشنگی چای سبز بنوشید چای سبز برای جلوگیری از تشنگی چای سبز بنوشید

نوشیدن چای روزانه از مهم‌ترین موارد در وعده‌های غذایی و برای از بین بردن خستگی است و قبل یا بعد از وعده‌های غذایی استفاده می‌شود. بسیاری از افراد نه تنها برای فواید چای بلکه از روی عادت چای می‌نوشند. مصرف چای سبز در تابستان توصیه شده و برای جلوگیری از تشنگی، کمک به گرمازدگی و در از بین بردن مواد سمی بدن مفید است. کافئین موجود در چای‌سبز در بهبود عملکرد مغز و کاهش وزن مفید است، اما مصرف بیش از اندازه آن توصیه نمی‌شود. چای سیاه به عنوان نوشیدنی عالی فصل زمستان توصیه شده و شامل پروتئینی برای هضم غذا است.

مزیت چای سبز بر چای‌های دیگر این است که کمتر تحت تاثیر فرآیند قرار گرفته و ترکیبات موجود در آن پایدار باقی مانده است. چای سبز ضدسرطان و آنتی‌اکسیدان است.
این خصوصیات مربوط به ماده‌ای به نام کاتچین است که فعالیت آنتی‌اکسیدانی آن بسیار بالا بوده و نسبت به آنتی‌اکسیدان‌های معروفی چون ویتامین‌های C و E بسیار قوی‌تر عمل می‌کند. نوشیدن چای سبز می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهد. مصرف روزانه ۵ فنجان یا بیشتر از این چای می‌تواند تا ۶۱ درصد از بروز بیماری‌های قلبی بکاهد. مصرف یک فنجان چای سبز در بین وعده‌های غذایی روشی مناسب در کاهش تری‌گلیسیرید خون است. همچنین چای سبز قادر است جذب روده‌ای گلوکز و چربی را کاهش دهد و به این وسیله منجر به کاهش وزن در فرد می‌شود.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

آیا چای‌سبز می‎تواند مضر هم باشد؟