اطلاعات پزشکی به دست آمده از مطالعات محققان دانشگاه آیوا نشان می‎دهد. ترکیباتی در میوه سیب و گوجه سبز وجود دارد که پروتئین‌های موثر در روند پیری عضلات را غیرفعال کرده و باعث بازسازی عضلا‌ت به میزان ۳۰ درصد می‌شوند. با افزایش سن به مرور از حجم و قدرت عضله‌های بدن کاسته می‎شود، به همین دلیل افراد مسن قادر به انجام کارهای سنگین نیستند. 

برای تقویت عضلات، گوجه سبز بخورید! عضلات برای تقویت عضلات، گوجه سبز بخورید!

تحلیل عضلا‌ت بخش جدا نشدنی دوران پیری محسوب می‌شود. کاهش حجم عضلا‌ت مشکلاتی چون ضعف فیزیکی و کمبود بنیه را در پی دارد. کمبود بنیه نیز باعث کاهش فعالیت بدنی می‌شود و همانطور که می‌دانیم فعالیت فیزیکی کمتر به معنی ضعیف‌تر شدن عضلا‎ت است. از زمان تولد تا ۳۰ سالگی حجم و قدرت عضلات افزایش می‌یابد و از ۳۰ سالگی به بعد هر ۱۰ سال یک بار از حجم عضلات به میزان سه تا پنج درصد کاسته می‌شود. پس از ۷۵ سالگی، فرآیند تحلیل عضلا‎ت با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد. این مطالعه جدید نشان می‎دهد که تغذیه می‎تواند روند تحلیل عضلات در سنین بالا را متوقف کند. کریستوفر آدامز، استاد داروسازی دانشگاه “یو آیوا” و همکارانش در این تحقیقات دریافتند یورسولیک اسید موجود در پوست سیب و ترکیبات توماتیدین درون پوست گوجه سبز با غیر فعال کردن پروتئین ATF4 باعث جلوگیری از تحلیل عضلات بدن می‌شوند. دانشمندان معتقدند متوقف کردن این پروتئین فرآیند کهولت و تحلیل رفتن عضلات را متوقف می‌کند. این یافته می‌تواند فرصتی را فراهم آورد تا دانشمندان به تولید داروها یا مکمل‌های احیاکننده عضلا‌ت بپردازند.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

گیاهانی که به عضله سازی کمک می‎کنند

مواد غذایی مناسب برای عضله سازی