مطالعه جدید محققان نشان می دهد بین مصرف بالای سویا در دوران کودکی با تراکم بهتر استخوان ها در بزرگسالی ارتباط وجود دارد. خوردن منظم این ماده غذایی در دوره کودکی به اندازه خوردن شیر گاو برای استخوان ها مفید است.

فواید-سویا سویا برای تقویت استخوان ها پروتئین سویا بخورید!

رژیم غذایی سرشار از سویا در دوران کودکی موجب کاهش از بین رفتن استخوان ها در افراد بزرگسال می شود. محققان گروهی از موش های ماده بسیار جوان را مورد بررسی قرار دادند تا به یافته های مربوط به فواید های برای استخوان ها دست یابند. به گروه آزمایشی، به مدت ۳۰ روز فقط رژیم غذایی حاوی این ماده غذایی داده شد و بعد از آن تا ۶ ماه، رژیم غذایی استاندارد منظم داده شد. گروه کنترل هم از رژیم غذایی متداول پیروی می کردند. محققان بعد از مقایسه دو گروه دریافتند موش های ماده که با این ماده غذایی تغذیه شده بودند، دارای استخوان های قوی تری در بزرگسالی بودند. به گفته محققان، تغذیه مناسب در اوایل زندگی می تواند تراکم استخوان را بهبود بخشد .

همچنین دارای پروتئین زیاد، اسیدهای آمینه ضروری برای بدن، کلسیم، آهن،  فسفر، منیزیم، روی، ویتامین های گروه B و فیبر می باشد و فوایدی از قبیل :

– سلامت قلب و کاهش بیماری های قلبی

– سلامت استخوان ها

– جلوگیری از سرطان

– کاهش عوارض یائسگی

و همچنین جانشین پروتیئن حیوانی در رژیم غذایی می باشد. این ماده غذایی موجب پایین آوردن کلسترول بد یا LDL و کاهش تری گلیسیرید خون و کاهش بیماری های قلبی می شودو همچنین دارای ویتامین  E . ویتامین B1 . ویتامین  B2 . منیزیوم . کلسیم . فیبر . ایزوفلاونیدها می باشد.

منبع:  salamatnews.c

مطالب مرتبط

پروتئن سویا با گوشت برابر است؟

آیا سویا علیه یائسگی می باشد؟