بدون ورزش کردن کالری بسوزانیم

اگرچه ورزش یکی‌ از بهترین راه‌ها برای سوزاندنِ کالری و تناسب اندام شما می‌باشد با این وجود راه‌های دیگری نیز برای سوزاندنِ چربی‌ اضافه بدن شما وجود دارد به عنوان مثال برخی‌ از مواد غذایی میتوانند تا حد زیادی با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما به سوزاندن چربی کمک کنند.

مواد غذایی که کالری منفی دارند

در طبیعت دو نوع ماده غذایی وجود دارد. یک دسته موادی است که در بدن براحتی هضم و جذب می‌شود و قسمت اعظم آنها تبدیل به انرژی شده و در بدن ذخیره می‌شود. این دسته از مواد غذایی به اصطلاح کالری مثبت داشته و بسرعت باعث چاقی فرد می‌شود.

دسته دیگری نیز وجود دارد که به غذاهای با کالری منفی معروف است. این مواد غذایی مقدار زیادی آب و فیبر دارند که این مقدار از انرژی آنها بیشتر است در نتیجه انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارد، یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می‌سوزاند و نمی‌تواند کالری زیادی از آنها برای خود ذخیره کند. پس نه‌تنها این مواد منجر به سوخت چربی‌ها می‌شود، بلکه کمتر به صورت چربی ذخیره می‌شود و خطر چاقی کمتری را در پی خواهد داشت. 

در زیر به چند مورد از این غذاها اشاره خواهیم کرد:

بدون ورزش کردن کالری بسوزانیم کالری بدون ورزش کردن کالری بسوزانیم images 19

۱- کرفس

۷۵% این ماده غذایی آب و ۲۵% فیبر است در نتیجه باعث سوزاندن چربی می‌شود و شما را تا مدتی سیر نگه می‌دارد.

۲- گریپ فوروت

۶۰% این میوه ترش و شیرین آب است و بقیه آن فیبر که باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی می‌شود. فیبر موجود در این میوه پکتین است که نه تنها باعث سیری می‌شود بلکه از سخت شدن شریان‌ها جلوگیری کرده و باعث کاهش احتمال ایجاد بیماریهای قلبی می‌شود.

۳- کاهو و سبزیجات با برگهای سبز:

این گروه از سبزیجات شامل ۵۰% آب و ۵۰% فیبر هستند و منبع بسیار خوبی برای انرژی به شمار می‌روند در نتیجه میل به خوردن شیرینی‌ را کاهش می‌دهند.

۴- هندوانه

یک میوه محبوب برای روزهای گرم فصل تابستان، این میوه شدیدا کم کالری است و برای کاهش وزن به شما کمک می‌کند. این میوه سرشار از ویتامین B است در نتیجه انرژی شما را بالا می‌برد و میل به خوردن غذا را کاهش می‌دهد.

۵- گوشت بدون چربی:

برخلاف میوه‌ها و سبزیجاتی که در بالا اشاره کردیم، گوشت بدون کالری نیست ولی می‌تواند تا مدت زیادی شما را سیر نگه دارد. همچنین منبع بسیار خوب پروتئین است و باعث می‌شود دستگاه گوارش کار کند و متابولیسم بدن بالا رود و حتی زمانی که استراحت می‌کنید کالری بسوزانید.

۶- ماست

اگرچه ماست کالری بیشتری نسبت به سایر غذاها دارد اما برای تنظیم حرکات روده‌ها و تقویت استخوان‌ها مفید است. البته باید در انتخاب ماست به کم چربی بودن آن توجه کرد.

۷- سیب و پرتقال 

این میوه ها برای افرادی که میل به خوردن شیرینی دارند خیلی مناسب است. علاوه بر اینکه فیبر زیادی دارند و به کاهش وزن کمک می‌کنند. دارای ویتامین ها و مواد مغذی زیادی هستند. 

بدون ورزش کردن کالری بسوزانیم کالری بدون ورزش کردن کالری بسوزانیم Red Chili Peppers Asian Cuisine Ingredient

۸- فلفل تند (چیلی)

متابولیسم بدن را بالا برده باعث می‌شود چربی بیشتری بسوزانیم. 

۹- گوجه فرنگی 

گوجه فرنگی را می‌توان در اکثر غذا استفاده کرد علاوه بر کمک به کاهش وزن در پیشگیرس از سرطان نیز نقش دارد.

۱۰- خیار 

علاوه بر کمک به کاهش وزن، می‌تواند کم آبی بدن را نیز جبران کند و از تشنگی جلوگیری کند.

منبع: www.foodiejunky.com