برترین پزشکان و متخصصان تغذیه می‌گویند با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و نحوه غذا خوردن می‎توانید بدون رژیم‎های لاغری سخت، وزن‎تان را کاهش دهید و به تناسب اندام برسید. در این مطلب به چند مورد از این تغییرات اشاره شده است. 

رژیم رژیم بدون رژیم گرفتن، لاغر شوید!

برای غذا خوردن از تایمر یا زمان سنج استفاده کنید. اگر نگران اضافه وزن خود هستید، یکی از بهترین راه‎ها این است که سرعت غذا خوردن را کم کنید. برای مدت غذا خوردن زمان ثابتی در نظر بگیرید و سعی کنید غذا خوردن را تا پایان زمان تعیین شده مثلا ۲۰ دقیقه طول دهید. این کار کمک می‎کند هورمون‎هایی که پیغام سیری به مغز می‎دهند ترشح شوند. برای لاغری و کاهش وزن سبزیجات متنوع بخورید. سعی کنید از انواع مختلف سبزیجات همراه غذا مصرف کنید زیرا تنوع باعث می‏‌شود بیشتر به خوردن آنها میل پیدا کنید. خوردن سبزیجات بیشتر یعنی کاهش وزن بیشتر زیرا سبزیجات مقدار زیادی آب و فیبر دارند که معده را پر کرده و ایجاد سیری می‎کنند. فقط توجه کنید که نباید به سبزیجات سس‎های چرب اضافه کنید. از سوپ به عنوان پیش غذا و حتی غذای اصلی غافل نشوید. خوردن سوپ قبل از غذای اصلی کمک می‎کند غذای کمتری بخورید و کالری کمتری وارد بدن‌تان کنید. حتما غلات کامل همراه غذا مصرف کنید. غلات کامل مثل نان سبوسدار، برنج قهوه‎ای به دلیل داشتن فیبر بیشتر نه تنها بسیار برای سلامتی مفید است، بلکه کمک می‎کند زودتر سیر شوید و غذای کمتری بخورید. یک راه دیگر برای رسیدن به تناسب اندام این است که هدف را فراموش نکنید. برای این کار یک لباس که برای‎تان تنگ است و دوست دارید به سایز آن برسید را جلوی چشمتان آویزان کنید تا از هدف‌تان غافل نشوید و انرژی بگیرید. البته باید واقع بین باشید و اهداف واقعی برای خود تعیین کنید مثلا نمی‎تونید لباسی را که ۴ سایز برایتان کوچک است، انتخاب کنید. این هدف خیلی غیر واقعی است و باعث ایجاد ناامیدی در شما می‎شود.

منبع: www.medicinenet.com

مطالب مرتبط:

رژیم‌های کم چربی بهترین راه کاهش وزن نیستند!

جدیدترین قرص لاغری!

لاغری در چند دقیقه!

۵ غذای مفید برای لاغری!
رژیم گیاهخواری