خیلی از افراد روز ها و ساعت‌ ها تمرین می ‌کنند اما با وجود عرق ریختن فراوان، نمی ‌توانند وزن کم کنند. فیزیولوژیست‌ های ورزشی و متخصصان و مربیان تربیت بدنی معتقدند که چند اشتباه در شیوه ورزش کردن ما وجود دارد که می ‌تواند مانند ترمزی برای تناسب اندام عمل ‌کند.

تناسب اندام تناسب اندام بایدها و نبایدهای بدنسازی برای تناسب اندام!                      1

در حالت تشنگی ورزش نکنید

وقتی بدن تان کم آب می ‌شود، زودتر خسته می ‌شوید و تمرین ‌تان سخت ‌تر می ‌شود. مطالعات نشان می ‌دهد با این کم آبی و خستگی، ورزشکاران سه تا پنج تکرار در هر نوبت ورزش قدرتی، کمتر وزنه می ‌زنند. حدود دو لیوان آب، دو ساعت قبل از تمرین، بنوشید.

تمرین ها را به صورت نشسته و با سرعت زیاد انجام ندهید

تمریناتی با شدت زیاد، ممکن است انرژی بیشتری بسوزاند اما به شرطی که در وضعیت راحت نشسته یا تکیه داده به جایی نباشید. بهتر است تمرین ها را ایستاده و با سرعت کمتری انجام دهید. قرار گرفتن در یک وضعیت خوب و اکسیژن ‌گیری بیشتر و ورزش کردن در حالت ایستاده، حدود ۵۰ کالری، انرژی بیشتر از شما می ‌گیرد و به تناسب اندامتان کمک بیشتری می کند.

 تمام وقت ‌تان را به ورزش ‌های هوازی اختصاص ندهید

تحقیقات نشان داده افرادی که تمرینات قدرتی و هوازی را ترکیب می ‌کنند و هفته ‌ای سه روز از هر کدام انجام می‌ دهند، در مقایسه با کسانی که فقط هوازی کار می ‌کنند، کمتر غذا می‌ خورند و به این ترتیب روزانه ۵۱۷ کالری کمتر دریافت می ‌کنند. ورزش ‌های هوازی و قدرتی را ترکیب کنید و ببینید که سالانه ۶ کیلوگرم بیشتر وزن کم می‌ کنید.

منبع: beytoote.com