اگر ماه رمضان در فصل‌های گرم و روزهای طولانی سال باشد، مصرف مواد غذایی مقوی و سالم ضرورت بیشتری دارد، زیرا مدت بیشتری در طول روز از خوردن آب و غذا محروم هستیم. در این مطلب ۵ خوراکی مغذی به شما معرفی می‎کنیم تا راحت‌تر بتوانید روزه بگیرید. 

از این 5 ماده غذایی در ماه رمضان غافل نشوید! رمضان از این 5 ماده غذایی در ماه رمضان غافل نشوید!

عسل

عسل برای افزایش انرژی بسیار خوب است. عسل‌ حاوی مواد شیمیایی گیاهی و فلاونوئیدهای بسیاری است که برای حفظ سلامتی مفید است. عسل دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان‌ها نسبت به هر ماده غذایی طبیعی دیگری روی زمین است. عسل دارای اثر ضد باکتریایی نیز می‌باشد. توصیه می‌شود ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری در روز عسل بخورید.

خرما

خرما حاوی یک ترکیب منحصر بفرد از گلوکز و فروکتوز است و پتاسیم بسیار زیادی دارد حتی بیشتر از موز. همچنین دارای یک ماده مغذی به نام بتاگلوکان است که یک فیبر محلول می‌باشد و دارای مزایای سلامتی بوده و می‌تواند حس سیری را افزایش دهد.

انجیر

انجیر حاوی مواد معدنی کلیدی مانند کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم است. انجیر همچنین یک منبع عالی از فیبر است و می‌تواند به حفظ تعادل سطح قند خون سالم کمک کند. انجیر یک ماده غذایی قلیایی است که به متعادل کردن PH بدن کمک می‌کنند. 

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب است. ثابت شده که روغن زیتون، کلسترول خوب (HDL) را افزایش داده و کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد. همچنین بنظر می‌رسد که دارای برخی اثرات آنتی اکسیدانی هم هست. روغن زیتون خالص مصرف کنید و سعی کنید آن را حرارت ندهید تا خواص آن از بین نرود. 

ماهی

خوردن ماهی بطور منظم می‌تواند اثرات مثبتی روی سلامتی داشته باشد. روغن ماهی عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد، به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد. برخی از بهترین ماهی‌ها عبارتند از سالمون، روفی نارنجی، ماهی کاد، ماهی خاردار، ماهی تن و تیلاپیا.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط:

کاهش وزن در ماه رمضان

ورزش کردن در ماه رمضان

برای کاهش وزن در ماه رمضان خرما بخورید