کمر درد ناشی از گرفتگی عضلات کمر و فشار به ستون فقرات است، این درد اغلب با سیاتیک همراه است. از علل ایجاد درد کمر می‌توان به فعالیت بدنی شدید و ناگهانی همراه با فشار یا بلندکردن اجسام سنگین، ضربه یا سقوط شدید, مشکلات ستون فقرات در کمر, عفونت‌ها، دیسک کمر، مشکل در عصب و ضعف عضلات، بارداری و اضافه وزن اشاره کرد. درصد زیادی از افراد مبتلا به کمردرد به دلیل عادات بد روزانه مانند نوع خوابیدن به این درد دچار می شوند. در این مطلب چند عادت بد که باعث کمردرد می‎شود را بیان کرده‌ایم.

 کمردرد کمردرد این عادات بد باعث کمردرد می‎شود

پوشیدن کفش نامناسب و پاشنه بلند: کفش پاشنه بلند باعث آسیب و فشار به ستون فقرات می‎شود. البته کفش‌هایی هم که کفشان کاملا صاف است نیز باعث کمردرد می شوند. کفش باید مقداری پاشنه داشته باشد. بیشتر افراد به خاطر غیر استاندارد بودن کفش‌ دچار کمر درد می‌شوند. پس این بار که می‎خواهید کفش انتخاب کنید اول به سلامتی‎تان فکر کنید بعد به مد و زیبایی 

پشت میز نشستن طولانی: در حالت نشسته نسبت به حالت ایستاده، حدود ۴۰ درصد فشار بیشتری به ستون فقرات تان وارد می شود. اگر روش درست نشستن را نمی‎دانید، عضلات کمرتان کم کم تضعیف می شود و دردهای طولانی به سراغتان می آید. پشت میز کارتان بر روی صندلی با زاویه ی ۱۳۵ درجه بنشینید تا ستون فقرات فشار کمتری را تحمل کند. هر از چند از گاهی نیز از روی صندلی تان بلند شوید، چند قدم راه بروید و یا آب بنوشید.

تماشای تلویزیون: اطلاعات پزشکی نشان می‌دهد افرادی که بیش از ۱۵ ساعت در هفته تلویزیون تماشا می‎کنند، سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به کمردرد هستند. علاوه بر این اطلاعات پزشکی نشان می‎دهد ساعات طولانی بی‎تحرک نشستن جلوی تلویزیون باعث بیماری قلبی، اضافه وزن .و دیابت نیز می‎شود.

استرس: استرس‌های حاد و طولانی مدت نیز باعث بروز کمردرد می‎شود. زمانی که تحت فشار عصبی قرار می گیرید، تمام بدنتان از جمله گردن و کمر نیز تحت فشار قرار می‌گیرند. این فشارها باعث درد و التهاب می‎شوند. 

حمل کیف سنگین: حمل کیف سنگین سبب نامتوازن شدن شانه ها و افزایش فشار بر روی ستون فقرات شده و دردهای شدیدی را ایجاد می‎کند. کیف دستی شما نباید بیش از ۱۰ درصد وزن بدنتان وزن داشته باشد.

تغذیه ناسالم: اصول تغذیه‌ای توصیه شده برای درمان فشار خون بالا و سلامت قلب را برای پیشگیری از کمر درد نیز باید رعایت کرد. زیرا مصرف غذای ناسالم مانند غذاهای پرچرب ممکن است باعث مسدود شدن رگ‌های ناحیه کمر و ستون فقرات شده و خونرسانی را کند و باعث کمر درد می‎شود. اجتناب از مصرف کافئین بیش از حد و غذاهای فرآوری شده نیز کمک کننده هستند.

منبع: www.tebyan.net

مطالب مرتبط: 

درد سیاتیک

چند خوراکی مفید برای کمردرد