اگر آرزو دارید که هر چقدر می‌خواهید غذا بخورید و باز هم لاغر بمانید، رژیم کرونو (chrono) را امتحان کنید. این رژیم لاغری از سال ۱۹۸۶ در فرانسه رواج دارد. در این برنامه غذایی شما لازم نیست کالری مواد غذایی و مقداری که می‎خورید را محاسبه کنید. تنها نکته مهم این است که باید هر روز سر ساعت مشخصی غذا بخورید و مقدار درستی از مواد غذایی را با هم ترکیب کنید و بخورید. قانون مهم این رژیم‌ این است که فاصله بین وعده‌های غذایی باید حداقل ۴ ساعت و حداکثر ۶ ساعت باشد. فاصله ایده‌آل وعده‌های غذایی ۵ ساعت است. 

رژیم کرونو رژیم با این رژیم غذایی هر چه می‌خواهید بخورید و لاغر شوید!

صبحانه:

برای صبحانه می‎توانید کربوهیدرات، پروتئین و چربی بخورید. فقط باید از گندم و ذرت پرهیز کنید. می‎توانید آرد جو یا چاودار و گوشت هم میل کنید. اما تمام خوراکی‎ها باید خانگی باشد و مواد افزودنی نداشته باشد. 

ناهار:

برای ناهار باید پروتئین بیشتر، مانند گوشت گاو و گوسفند میل کنید، اما بدون کربوهیدرات‌ها مثل نان. اگر عادت به خوردن کربوهیدرات دارید، باید حتما در کنار آن سبزیجات زیادی بخورید. سبزیجات متنوع و فراوان را می‎توانید به شکل سالاد میل کنید.  

عصرانه:

اگر می‎خواهید میوه و شیرینی‌جات بخورید فقط مجاز هستید عصر بین ناهار و شام آنها را مصرف کنید. بهترین گزینه شکلات تلخ حداقل ۷۰ درصد و میوه‌های خشک مثل انجیر و آلو است. همچنین باید مقداری چربی گیاهی مثل آووکادو، زیتون، آجیل و کره بادام زمینی مصرف کنید. مقدار این چربی گیاهی تقریبا باید معادل ۲ قاشق غذاخوری باشد. 

شام:

برای شام باید پروتئین زیاد مانند سینه مرغ یا ماهی میل کنید. به همراه شام باید سبزیجات تازه و خام به صورت سالاد میل کنید. می‎توانید مقداری پنیر هم به سالادتان اضافه کنید اما اگر هنوز در حال وزن کم کردن هستید، بهتر است این کار را نکنید. 

این برنامه غذایی یک برنامه کوتاه مدت و فقط برای کاهش وزن نیست. شما می‎توانید این رژیم غذایی را برای تمام عمر رعایت کنید و همیشه لاغر بمانید. اگر نیاز به کاهش وزن فوری دارید و مقدار اضافه وزن شما زیاد است باید تغییراتی در این برنامه غذایی ایجاد کنید. برای کاهش وزن بیشتر تمام میوه‌ها و اسنک‌ها را حذف کنید زیرا حاوی قند زیادی هستند. همچنین باید از مصرف سبزیجات نشاسته‌ای مثل ذرت و نخود فرنگی و غیره خودداری کنید. کربوهیدرات ناهار را هم حذف کنید. بین وعده‌های اصلی غذایی هیچ میان وعده‌ای مصرف نکنید. حتی در این شرایط هم نیازی نیست که نگران مقدار غذایی که می‎خورید باشید. از مواد غذایی مجاز می‎توانید هر چقدر خواستید بخورید. 

منبع: healthyfoodstyle.com

مطالب مرتبط: 

رژیم سوپ کلم برای کاهش وزن

رژیم دش (DASH) چیست؟