ویتامین C مواد مغذی زیادی را داراست، یکی از عوامل لازم برای رشد و ترمیم بافت‌های متعدد بدن نظیر تاندون‌ ها، رباط ‌ها و عروق خونی بوده و به بدن در ساخت کلاژن، که پروتئین مورد نیاز برای پوست است، کمک می ‌کند. وقتی حرف از ویتامین ث می شود، شاید تصور شما بر این باشد که مرکبات بیشترین میزان این ویتامین را دارند. در حالی که خوراکی‌هایی هستند که بیشتر از مرکبات ویتامین C دارند.

این خوراکی ها بیشترین ویتامین C را دارند ویتامین این خوراکی‌ها بیشترین ویتامین C را دارند                   2

توت فرنگی

 یک فنجان توت فرنگی قطعه قطعه شده، به اندازه یک پرتقال متوسط ویتامین ث دارد؛ یعنی ۹۸ میلی گرم. علاوه بر این توت فرنگی سرشار از منگنز نیز هست که می تواند به حفظ قند خون در محدوده سالم کمک کند.

انبه 

یک عدد انبه ۱۲۲ میلی گرم ویتامین ث دارد و یک منبع غنی آنتی اکسیدانی برای پیشگیری از دژنراسیون ماکولا محسوب می شود.

کیوی 

فقط دو عدد کیوی کوچک حاوی ۱۲۸ میلی گرم ویتامین ث است و تحقیقات نشان می دهد مصرف این میوه به خواب سریع تر، و بهبود کیفیت خواب از طریق افزایش سطح سروتونین، هورمونی که نقش مهمی در شروع خواب بازی می کند، کمک می نماید.

نخود فرنگی

نخود فرنگی منبع خوب پروتئین‌ های گیاهی و آهن است که برای گیاه‌ خواران یک ماده‌ غذایی مفید محسوب می‌ شود. نخود فرنگی احتمال پیشرفت بعضی از سرطان ‌ها را کاهش می‌ دهد و از افسردگی، بالا رفتن کلسترول و بیماری دژنراسیون ماکولای چشم و آب مروارید پیشگیری می ‌کند. برای حفظ ویتامین ث نخود فرنگی توصیه می شود برای پخت آن از آب کمی استفاده کنید.

فلفل دلمه ای 

فلفل دلمه ای حاوی مقادیر زیادتر ویتامین ث نسبت به یک عدد پرتقال است. به طوری که یک عدد فلفل دلمه ای سبز ۹۵ میلی گرم و یک عدد فلفل دلمه ای زرد ۳۴۱ میلی گرم ویتامین ث دارد. فلفل دلمه ای بسیار کم کالری است.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

ویتامین C موثرتر از ورزش برای لاغری