مکمل‌هایی وجود دارند که می‌توانند التهاب را کاهش داده و درد را تسکین دهند و با استفاده از آنها می‎توان یک رویکرد طبیعی برای مقابله با کمردرد در پیش بگیریم. در این مطلب قصد داریم حقایقی در مورد روش‌های تغذیه‌ای و سایر روش‌ها برای کنترل کمردرد مطرح کنیم.

اگر کمردرد دارید این مکمل‏‎ها را بخورید کمردرد اگر کمردرد دارید این مکمل‏‎ها را بخورید

ویتامین D

کمبود ویتامین D می‌تواند کمردرد شما را بدتر کند. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۳ در Pain Physician منتشر شد، دریافت که درد شدید با شیوع بالای کمبود ویتامین D در افراد مبتلا به تنگی کانال نخاع کمری ــ بیماری که درد کمر، یکی از نشانه‌های آن است ــ مرتبط بود. 

امگا ۳

افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا ۳، می‌تواند به رفع التهاب که باعث درد پشت می‌شود، کمک کند. با پزشکتان در مورد دوز مناسب خودتان صحبت کنید زیرا دوزهای بالاتر امگا ۳ می‌توانند خطر خونریزی را افزایش داده و ممکن است با هرگونه داروهای رقیق کننده خون که مصرف می‌کنید، تداخل ایجاد کنند. شما همچنین می‌توانید مصرف امگا ۳ را به سادگی با خوردن ماهی‌های چرب‌تر مانند سالمون، ساردین و ماهی تن و همچنین سبزیجات تیره افزایش دهید.

گلوکزامین و کندراتین

گلوکزامین و کندراتین، هر دو ترکیباتی هستند که بطور طبیعی در بدن وجود دارند. گلوکزامین در مایع اطراف مفاصل و کندراتین در غضروف اطراف مفاصل. در حالیکه مطالعاتی در مورد اثربخشی مکمل‌های گلوکزامین و کندراتین برای افراد مبتلا به کمر درد وجود ندارد اما مطالعاتی وجود دارند که تاثیر قابل توجهی را روی درد مزمن زانو نشان می‌دهند. بسیاری از بیماران، از این مکمل‌ها برای سایر شرایط درد مزمن مانند درد کمر استفاده می‌کنند. در آزمایش‌های بالینی مشخص شده که این مکمل به بعضی از بیماران کمک می‌کند. 

منبع: fitnessmagazine.ir