شاید فکر کنید چون دیابت دارید باید به طور کلی دسر را از غذای خود حذف کنید. اما حقیقت این است که می‎توانید هم دسر شیرین بخورید و هم قند خون را تحت کنترل داشته باشید. برای این کار باید به چند نکته کلیدی توجه کنید که در این مطلب برای ما بیان کرده‌ایم.

دیابت دیابت اگر دیابت دارید از این دسر میل کنید

نکته اول این است که همه افراد به قند توجه می‌کنند اما حقیقت این است که باید کربو هیدرات را از غذای خود حذف کنید یا آن را کاهش دهید. مثلا اگر دوست دارید یک برش پای برای دسر بخورید می‎توانید کمی از کربوهیدرات شام خود را حذف کنید. نکته دوم این است که به مقدار شیرینی که می‌خورید توجه کنید. چون خاصیت قند این است که هر چه بیشتر می‌خورید بیشتر اشتها پیدا می‎‌کنید باید مقدار دسر خود را در ظرف‎های کوچک و بسته بندی کوچک قرار دهید. اگر شیرینی را از بیرون تهیه می‌کنید مقدار کمتری بگیرید. البته بهتر است خودتان در منزل تهیه کنید تا از مقدار قند موجود در آن اطمینان داشته باشید.

سالاد میوه با سس ماست:

۲ فنجان توت فرنگی خرد شده
۲ فنجان انگور سبز
۱/۲ فنجان ماست بدون چربی
۱ قاشق غذاخوری عسل
۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
۱/۴ قاشق چایخوری عصاره وانیل

در دستور اصلی این دسر از یک فنجان بلوبری هم استفاده شده که در کشور ما در دسترس نیست. می‎توانید یک فنجان از انواع دیگر توت که در اختیار دارید مثل شاه توت یا تمشک نیز استفاده کنید. میو‌ه‌ها را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید. در یک ظرف جداگانه ماست و عسل و آبلیمو و وانیل را مخلوط کنید و به میوه‎ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. 

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط: 

تغذیه مناسب برای کودکان دیابتی

بیماران دیابتی سیب بخورند!