پزشکان به افرادی که مشکل ستون فقرات، دیسک کمر و درد سیاتیک دارند توصیه می‎کنند پیاده روی کنند، اما اگر پیاده روی به شکل صحیح انجام نشود ممکن است علائم سیاتیک شما را تشدید کند. متخصصان فیزیوتراپی می‎گویند برای کمک به بهبود فرم پیاده روی تان و جلوگیری از درد سیاتیک باید هنگام پیاده روی نکاتی را در نظر بگیرید.

اگر درد سیاتیک دارید به این روش پیاده روی کنید سیاتیک اگر درد سیاتیک دارید به این روش پیاده روی کنید

صاف بایستید و شکم را به داخل بکشید

باید برای کاهش فشار بر ستون فقرات، عضلات مرکز بدنتان را بکار بگیرید. برای اینکار صاف بایستید. سر و شانه‌هایتان را صاف نگه دارید و به دوردست نگاه کنید. در مدت پیاده روی، شکمتان را کمی به سمت داخل بدنتان بکشید. نفس‌های عمیق بکشید و یک سرعت ملایم داشته باشید. درگیر کردن عضلات شکم، با به حداقل رساندن فشار بر ستون فقرات شما از ریشه‌های عصب سیا‌تیکتان محافظت می‌کند.

قدم‎های کوتاه بردارید

هنگام راه رفتن، با انگشتان پایتان فرود نیایید. بین وسط پا و پاشنه‌تان فرود بیایید، سپس به آرامی روی انگشتان پایتان بغلتید و به زمین فشار بیاورید، و قدم بعدی را بردارید. این کار بطور طبیعی، گام‌های شما را کوتاه‌تر خواهد کرد. گام‌های بلند، می‌توانند با فشرده کردن دیسک‌های ناحیه کمری، عصب سیاتیک شما را تحریک کنند. سرعت کندتر هم معمولا به معنای گام‌های کوتاهتر است. شما باید قادر باشید در حین پیاده روی، به راحتی به حرف زدن ادامه دهید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

درد سیا‌تیک

درمان دیسک کمر

داروهای طبیعی برای تسکین درد سیا‌تیک