شاید عجیب به نظر برسد، اما به سادگی با خوردن مقداری ترشی می‎توانید اضطراب‌تان را کاهش دهید. محققان آمریکایی در تحقیقات خود دریافتند که میزان اضطراب افرادی که معمولا دچار استرس ناشی از حضور در جمع (اضطراب اجتماعی) می‌شوند،‌ با مصرف ترشیجاتی که حاوی پروبیوتیک هستند، کم می‌شود.

ترشی برای درمان اضطراب اضطراب اگر اضطراب دارید، ترشی بخورید

در این مطالعه ۷۰۰ دانشجو شرکت کردند. محققان در ایالت ویرجینیای آمریکا تمامی غذاهای مصرفی این افراد را برای یک ماه زیر نظر گرفتند و علاوه بر آن، میزان ورزش و تحرک روزانه و میزان مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی این دانشجویان را هم بررسی کردند. در نهایت دریافتند دانشجویانی که غذاهای تخمیری (مثل ترشیجات) بیشتری در رژیم غذایی‌شان داشتند، از اضطراب اجتماعی کمتری رنج می‌برند. محققان این مطالعه اعتقاد دارند احتمالا پروبیوتیک‌های موجود در ترشیجات، محیط احشای داخلی‌ را تغییر می‌دهند، به‌طوری که از میزان استرس افراد کم می‌کند.

راهکارهای تغذیه ای در مدیریت علائم اضطراب اهمیت زیادی دارد. یک رژیم غذایی سرشار از غلات کامل، سبزیجات، میوه ها، و اجتناب از غذاهای غذاهای فرآوری شده برای مبتلایان به اختلالات اضطرابی مهم است. نوشیدن آب کافی برای هیدراته ماندن، اجتناب از الکل و جلوگیری از استعمال دخانیات می تواند به تسکین علائم استرس کمک کند. استفاده از کربوهیدرات های پیچیده نیز به تنظیم سطح قند خون و احساس آرامش بیشتر کمک می کند. هرچه قندهای ساده بیشتری صرف کنیم، قند خون سریع بالا و نهایتا پایین می آید. با افت قند خون برخی هورمون ها نظیر هورمون استرس در بدن ترشح می شوند تا قند را حفظ کنند و حالتی شبیه شرایط و حالت های استرس در ما رخ می دهد. در این شرایط معمولا برخی تصور می کنند فشارشان پایین است و سعی می کنند شیرینی بخورند تا آرامش خود را بازیابند. به نظر می رسد احساس استرس با کاهش سطح آنتی اکسیدان ها ارتباط داشته باشد. بنابراین رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها ممکن است به کاهش علائم اختلالات اضطرابی کمک کند. موارد غذایی سرشار از منیزیوم شامل سبزیجات برگ سبز از قبیل اسفناج، چغندر، حبوبات، آجیل، دانه ها و غلات سبوس دار، در کاهش علائم استرس و ایجاد آرامش نقش مهمی دارند.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

چند ماده غذایی که با استرس مقابله می‎کنند!