از میان وعده های غذایی صبحانه از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا مصرف صبحانه سبب افزایش قندخون شده که بهبود خلق و خوی افراد را به همراه دارد. افرادی که از نگرانی و استرس رنج می برند بهتر است از مواد غذایی که حاوی ویتامین‎های گروه B است در صبحانه خود استفاده کنند. 

اگر استرس دارید این صبحانه را بخورید! استرس اگر استرس دارید این صبحانه را بخورید!

نوشیدن یک لیوان شیر که منبع غنی از ویتامین ب۲ است و نان های سبوس دار مانند نان جو و سنگک از منابع تامین کننده ویتامین ب به شمار می آیند را در وعده صبحانه فراموش نکنید. علاوه بر این ویتامین های C، D، E، رنگدانه بتا کاروتن و ماده معدنی سلنیوم نیز انرژی روزانه بدن را تامین می کنند. نوشیدن یک لیوان آب هویج، انبه و پرتقال طبیعی نیز در صبحانه مفید است و گوجه فرنگی که سرشار از لیکوپن و ویتامین C است، جایگزین مناسبی برای آبمیوه های طبیعی است. عسل نیز به دلیل دارا بودن آنزیم ها و مواد آنتی اکسیدانی از گزینه های مفید برای وعده صبحانه محسوب می شود.

اسید آمینه تریپتوفان پیش نیاز ساخت  هورمون سروتونین (هورمون شادی) است، بنابراین مصرف مواد لبنی که حاوی این اسیدهای آمینه هستند، در مبتلایان به افسردگی توصیه می شود، البته فراموش نکنید باید لبنیات کم چرب مصرف کنید زیرا استفاده زیاد از مواد لبنی پرچرب احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد. همچنین مغز گردو که حاوی امگا ۳ است از گزینه های مفید در رفع عصبانیت به حساب می آید.

منبع: yjc.ir

مطالب مرتبط: 

خواص طالبی برای مقابله با استرس

بهترین دمنوش آرام‌بخش برای کاهش استرس