دویدن یکی از بهترین راههای چربی سوزی و کاهش وزن است اما بعضی دونده ها، به این نتیجه می رسند با دویدن، وزن کم نمی کنند و حتی برخی از آنها با افزایش وزن هم مواجه می شوند. اگر شما به قصد کاهش وزن می دوید، سعی کنید از این اشتباهات اجتناب نمایید.

دویدن دویدن اشتباهاتی در دویدن که منجر به افزایش وزن می شود!           1

اگر همیشه یک اندازه ثابت از مسافت را با سرعت یکسانی می دوید، بدنتان ممکن است قدری به آن وضعیت عادت کند. با تمرین، بدن شما در دویدن ورزیده تر می شود. بنابراین اگر به یک روش ثابت ادامه دهید، ممکن است تدریجا کالری کمتری بسوزانید. به همین دلیل است که بعضی از دوندگان تازه کار در ابتدا مقداری وزن کم می کنند و پس از آن پیشرفتی حاصل نمی شود.

روش گامهای تلفیقی سرعت را حداقل یک نوبت در هفته به کار برید. می توانید حین گرم کردن بدن، اقدام به افزایش سرعت در یک مسافت یک مایلی کنید، آنگاه به مدت یک دقیقه سریعتر بدوید و سپس به مدت یک دقیقه آرام تر بدوید. با این الگو تا ۲ مایل پیش بروید، سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کنید. وقتی این الگو بیش از حد برایتان ساده شد، می توانید مدت زمان دوره های سرعت خود را بیشتر کنید یا در عوض، آن الگو را در یک زمین شیب دار تکرار کنید.

اگر مدتی است که می دوید و کاهش وزنی نداشته اید و یا حتی دچار افزایش وزن هم شده اید، احتمالا با افزایش مسافت هفتگی خود موفق تر خواهید بود. متخصصان می گویند برای کاهش وزن از طریق ورزش باید در هفته به طور ثابت ۲۸۰۰ کالری سوزاند. ۲۸۰۰ کالری برای یک دونده ی معمولی تقریبا معادل ۲۸ مایل در هفته می باشد. این موضوع بدین معنی نیست که، شما مجبورید برای کاهش وزن، ۲۰ مایل یا بیشتر از آن در هفته بدوید، اما اگر چنین کاری می کنید احتمالا موفق تر خواهید بود.

منبع: beytoote.com