هورمون لپتین نقش مهمی در کنترل اشتها، افزایش میزان سوخت و ساز و کاهش وزن ایفا می‌کند. اطلاعات پزشکی نشان می‎دهد این هورمون مغز را تحریک می‌کند تا بعد از غذا خوردن، اشتها را کاهش دهد. همچنین این هورمون با افزایش تولید حرارت، تجزیه‌ی چربی را تنظیم می‌کند. هنگامی که سطح لپتین پایین بیاید، سرعت سوخت و ساز بدن کند می‌شود. شما می‌توانید ترفندهایی را به کار بگیرید که هورمون گرسنگی‌تان به نفع لاغری و کاهش وزن شما کار کند.

لاغری لاغری استفاده از هورمون لپتین برای لاغری!

۱- از شیرین کننده‌های مصنوعی اجتناب کنید. شیرین کننده‌های مصنوعی باعث می‌شوند که بدن به چیزهای خوشمزه‌ی شیرین‌تر تمایل پیدا کند. مطالعات نشان داده‌اند که شیرین کننده‌های مصنوعی در تلاش‌های کاهش وزن شما اختلال ایجاد می‌کنند.

۲- میوه‌ها و سبزیجات تیره رنگ بخورید زیرا سطح لپتین را در بدن افزایش می‌دهند. میوه‌ها و سبزیجات تیره رنگ، سرشار از مواد مغذی گیاهی ضد التهاب مانند کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها هستند. آنها همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می‌باشند.

۳- غذاهای خوش عطر و خوش طعم بخورید. چاشنی‌هایی مانند مریم گلی، آویشن و ریحان به غذایتان اضافه کنید تا عطر و بوی آنها بهتر شده و تولید لپتین افزایش یابد.

۴- ماهی های چرب حاوی امگا ۳ بخورید. این اسید چرب ضروری از بدن در برابر التهاب و اکسید شدن محافظت می‌کند. همچنین تولید لپتین را افزایش می‌دهد. علاوه بر ماهی‎های چرب مثل سالمون و ماهی تن مواد غذایی دیگر مثل سویا، گردو، دانه‌های کتان و لوبیا قرمز نیز منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط:

لاغری و تناسب اندام با چند خوراکی بهاری!

با خوردن این آجیل نیازی به قرص لاغری ندارید!