حجم زیادی از این میوه را آب تشکیل داده است، در واقع ۸۰ درصد از بافت کیوی از آب تشکیل شده است. مصرف آن نوعی احساس سیری در فرد ایجاد می کند و در نتیجه روند کاهش وزن آسان تر صورت می گیرد. به همین دلیل در رژیم های لاغری مصرف کیوی بسیار توصیه شده است.

کیوی برای لاغری لاغری آیا کیوی برای لاغری مفید است؟

کاهش وزن

از آنجا که بیشترین حجم کیوی را آب تشکیل می دهد و کالری آن نیز بسیار پایین است (هر یک کیلو کیوی، حاوی ۶۳ کیلوکالری است)، با مصرف آن به سرعت احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه این میوه برای لاغری بسیار مفید است. علاوه بر این سدیم موجود در کیوی بسیار کم است، به همین دلیل این میوه گزینه مناسبی برای رژیم های لاغری به شمار می رود. کیوی امکان دفع آب انباشته شده در بدن را فراهم می آورد و ادرارآور است و نباید از رژیم غذایی افراد مبتلا به یبوست و چاقی حذف شود. این میوه برای مبتلایان به هپاتیت و نارسایی قلبی نیز بسیار مفید است.

یبوست

اگر کیوی در وعده صبحانه مصرف شود، برای عمل دفع بسیار مفید خواهد بود. میزان فیبرهای محلول در کیوی بسیار بالاست، به همین دلیل با مصرف کیوی، عمل هضم و حرکات روده بهتر انجام می گیرد و در نتیجه امکان بروز یبوست کاهش می یابد.می توانید کیوی را همراه با میوه های دیگر، با ماست و یا با غلات میل کنید.

سلامت استخوان‌ها

کیوی حاوی تمام عناصر مفید برای استخوان‌ها و دندان‌ها است. مواد معدنی موجود در کیوی عبارتند از منیزیم، پتاسیم و مس. هر عدد کیوی تقریباً ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به مواد معدنی بالا را برطرف می‌کند. کیوی، رشد و سلامتی استخوان‎ها، عضلات، اعصاب و دیگر ارگان‌های بدن را تضمین می‌کند.

مقابله با استرس

حجم بالای ویتامین C موجود در کیوی برای مقابله با اضطراب و حالات عصبی مفید است. کیوی استرس را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا احساسی بهتر داشته باشیم و برای رویارویی با مشکلات و موانع زندگی روزانه، قوی تر باشیم.

سیستم ایمنی بدن

کیوی حاوی مقادیر زیاد اسیدفولیک و ویتامین C می‌باشد، تقریباً در هر ۱۰۰ میلی گرم از این میوه، ۹۸ میلی گرم ویتامین C موجود است. ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که سیستم ایمنی بدن را تقویت و با فشار خون بالا، سرطان ها، آلرژی ها و زکام مقابله می کند. ویتامین C و اسیدفولیک، دو ماده ای هستند که تولید گلبول های قرمز، سفید و پادتن ها را بالا می برند و در نتیجه مقاومت بدن در برابر بیماری های ویروسی بیشتر می شود. علاوه بر این کیوی با دارا بودن حجم بالای ویتامین C، جذب آهن را در بدن بالا می‌برد و به همین دلیل توصیه می‌شود افراد مبتلا به فقر آهن، بیشتر از این میوه استفاده کنند.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

لاغری و تناسب اندام با چند خوراکی بهاری!

اسموتی‌های خوشمزه برای لاغری!