میگرن می‌تواند شما را از پا درآورد. هر ۱۰ ثانیه یک نفر در ایالات متحده به خاطر درد ناشی از سردردهای میگر‌نی به بخش اورژانس بیمارستان انتقال داده می‌شوند. علت میگرن هنوز مشخص نشده است. اما تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد کمبود ویتامین‌ها در بدن احتمالاً می‌تواند یکی از دلایل بروز سردردهای میگر‌نی باشد.

آیا کمبود ویتامین علت میگرن است؟ میگرن آیا کمبود ویتامین علت میگرن است؟            1

از آنجا که هر ویتامین، نقش سازنده‌ای در تولید انرژی سلول‌ها ایفا می‌کند، محققان این نظریه را مطرح کردند که عدم مصرف کافی ویتامین‌ها می‌تواند مسبب بروز میگر‌‌ن شود و فعالیت مغز را در این زمینه تشدید کند. محققان با بررسی نقش کمبود ویتامین‌ها در ۷۶۹۱ نفر دریافتند آن دسته از افرادی که دائما دچار میگر‌ن می‌شوند به طور بارزی با کمبود ویتامین D، ویتامین B2، فولیت و آنزیم Q10 مواجه هستند. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ صورت گرفته بود، محققان دریافته بودند که بین کمبود منیزیم و میگر‌ن، ارتباط نزدیکی وجود دارد و میزان منیزیم در بدن آن دسته از افرادی که به طور مرتب دچار این مشکل می‌شوند، در مقایسه با دیگران، کمتر است. به منظور افزایش میزان منیزیم بدن، می‌توانید بادام، تخم آفتابگردان و دانه‌های کدوحلوایی، موز، بادام هندی و تخم برزک مصرف کرده و شیر بنوشید.

ویتامین D به بدن کمک می‌کند تا کلسیم را جذب کند. این ویتامین به میزان زیاد در غذاهایی مانند سالمون، ماهی تن، پنیر و تخم‌مرغ وجود دارد اما بهترین گزینه برای تأمین ویتامین D بدن، مصرف شیر یا عصارهٔ ‌پرتقال است. آنزیم کمکی Q10 را می‌توان در بروکلی، سبزیجات برگ‌دار تیره و همچنین آجیل، ماهی، مرغ و گوشت گاو یافت. برای تامین ویتامین B2، دانهٔ سویا، اسفناج، بوقلمون، بادام و ماست گزینه‌هایی عالی محسوب می‌شود. فولیت هم در بسیاری از سبزیجات سبز تیره، مانند بروکلی، اسفناج و نیز نخود،‌ لوبیا و عدس وجود دارد. بسیاری از افراد برای کاهش علائم میگرن به سمت مکمل‌های ویتامینی می‌روند. با این حال، توصیه می‌شود از غذاهای سرشار از ویتامین به منظور کاهش علائم میگرن استفاده کنید.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

اگر میگر‌ن دارید، مرکبات نخورید!

این داروی گیاهی در درمان میگر‌ن معجزه می‎کند!