تجمع چربی زیر پوست، باعث خواهد شد تا پوست از حالت طبیعی خودش خارج شود که اصطلاحا به آن سلولیت می‎گویند. بهترین راه درمان سلولیت این است که رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید و ورزش کنید. به طور کلی، فعالیت جسمی و ورزش برای مقابله با سلولیت بسیار مفید است. با این حال، تمریناتی وجود دارند که بیشتر از بقیه قابل توجه‌اند. این تمرینات، ران ها و باسن را بیشتر به کار می‌اندازند.

آیا با ورزش می‎توان سلولیت را برطرف کرد؟ سلولیت آیا با ورزش می‎توان سلولیت را برطرف کرد؟

تمرین گام بلند

تمرین گام بلند (lunges)، عضلات ران و باسن را هدف قرار می‌دهد، یعنی مناطقی که بیشتر مستعد سلولیت هستندچند قدمی با گام های بلند راه بروید، گام بلند ۳۶۰ درجه را امتحان کنید (یعنی گام بلند از جلو، عقب و از پهلو بطور متناوب)، و با نگاه داشتن وزنه در دست هایتان، بلند گام بردارید.

تمرین اسکات

اسکات هم همچون تمرین گام بلند، توده‌ی عضلات شما در ناحیه‌ی بالایی ران‌هایتان را بهبود می‌بخشد. درست است که اسکات چربی‌های جمع شده در زیر پوست که مسبب ایجاد سلولیت هستند را کاهش نمی‌دهد، اما به رشد و سفت شدن عضلات پاهایتان کمک می‌کند.

دویدن

ورزش کلاسیک دویدن یا پیاده روی سریع، برای افزایش ضربان قلب و تبدیل بدن شما به آن ماشین چربی سوزی که قبلا اشاره کردم، همیشه انتخاب خوبی است. ارزان، موثر، فراگیر و کلی خوبی‌های دیگر.

به یاد داشته باشید اگر هدف شما از بین بردن چربی هاست، همیشه باید یک فعالیت طولانی مدت را دنبال کنید. در واقع، بدن ما بعد از ۴۵ دقیقه پس از آغاز ورزش، شروع به سوزاندن چربی‎ها می‌کند. اما اگر می‌خواهید واقعاً یک فعالیت ۱۰۰% ضد سلولیت داشته باشید، پاور پلیت (power plate) شاید راه حل بهتری باشد. این روش انجام یک سری تمرینات بر روی یک سکوی لرزان است. حرکات دستگاه به نحو بسیار مفیدی عضلات را تحریک می‌کند، عضلاتی را که دقیقاً زیر پوست واقع شده اند و بنابراین به سلولیت بسیار نزدیک است. سعی کنید در هر فرصتی که پیش می‌آید (بالا رفتن از پله ها، پیاده رفتن مسیرهای کوتاه، پیاده روی سریع و…)، برای تحرک داشتن، بهره ببرید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

راه‌های طبیعی برای درمان سلولیت

این نوشیدنی برای درمان سلولیت معجزه می‌کند!