تحقیقات جدید نشان داده نوشیدن تقریبا ۵۰۰ میلی‌لیتر آب ۳۰ دقیقه قبل از صرف غذا می‌تواند باعث کاهش وزن در افراد بزرگسال دارای اضافه وزن شود. محققان دانشگاه بیرمنگام انگلستان اعتقاد دارند این مطالعه باید در سطح وسیع‌تری آزمایش شود تا نتایج آن به طور کامل مورد تایید قرار گیرد.

آیا نوشیدن آب قبل از غذا به کاهش وزن کمک می‎کند؟ کاهش وزن آیا نوشیدن آب قبل از غذا به کاهش وزن کمک می‎کند؟

این مطالعه روی ۸۴ نفر که دارای اضافه وزن بودند، انجام شد. هرکدام از این افراد مشاوره برای کنترل وزن که شامل تغییراتی در سبک زندگی، انتخاب‌های بهتر برای برنامه غذایی و استفاده از مزایای ورزش و تحرک در زندگی روزمره می‌شد، دریافت کردند. محققان این افراد را به دو گروه تقسیم کردند. از گروه اول خواستند نیم ساعت قبل از غذا ۵۰۰ میلی‎لیتر آب بنوشند و از گروه دوم خواستند که فقط قبل از غذا تصور کنند که سیر هستند و میل زیادی به خوردن غذا ندارند. بعد از گذشت ۱۲ هفته مشخص شد افراد گروه اول که قبل از غذا آب نوشیده بودند بیشتر از گروه دیگر وزن کم کرده بودند. نتایج این تحقیق در مجله چاقی به چاپ رسید. نکته جالب این تحقیق سادگی آن است. نوشیدن مقداری آب فقط ۳ بار در روز قبل از وعده‌های اصلی غذایی می‎تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن داشته باشد. اگر نوشیدن آب را همراه با افزایش میزان فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی سالم به کار ببریم، کمک می‎کند یک کاهش وزن سالم با روند ملایم داشته باشیم. این کار وقت زیادی نمی‎گیرد و برای کسانی که پرمشغله هستند و وقت برای انجام ورزش‌ها یا رژیم‌های سخت لاغری ندارند، بسیار مناسب است.  

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط: 

چرا کاهش وزن یکباره به صلاح نیست؟

آیا PH خون راز کاهش وزن است؟