استپ ایروبیک از یک‌ سری حرکات شبیه رقص تشکیل شده که روی یک سکو انجام می‌شود. موفقیت ایروبیک با استپ در زمینه چربی سوزی و قوی نگه داشتن عضلات بدن، آن را به یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها تبدیل کرد. این روزها هنوز هم استپ ایروبیک در اغلب باشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایروبیک ایروبیک آیا فواید استپ ایروبیک را می‎دانید؟

با این نوع ایروبیک بسته به شدت حرکات و همچنین مدت تمرینات می‌توانید حسابی چربی سوزی کنید. با انجام استپ ایروبیک متوسط در کمتر از ۳۰ دقیقه می‎توانید ۲۰۰ کالری بسوزانید و با یک تمرین استپ ایروبیک شدید می‌توانید در یک ساعت ۸۰۰ کالری بسوزانید. این ورزش به تجهیزات خاصی نیاز ندارد تنها چیزی که لازم دارید، یک سکوی بلند یا پله‌های پلاستیکی با سطوح بدون لغزش است. برای یاد گرفتن این نوع ایروبیک می‎توانید از ویدئوهای آموزشی استفاده کنید و در خانه تمرین کنید یا به باشگاه ورزشی بروید.

مانند هر نوع تمرین ایروبیک، استپ ایروبیک نیز یک ورزش هوازی است و از مقدار زیادی اکسیژن استفاده می‌کند. این امر نه تنها به تقویت سیستم تنفسی کمک می‌کند بلکه می‌تواند سرعت سوخت و ساز یا توانایی بدن شما برای چربی سوزی را افزایش دهد. از آن‌جا که استپ ایروبیک،  هم بالاتنه و هم پایین‌تنه را  همزمان درگیر می‌کند و همچنین ضربان قلب را بالا می‌برد، چربی سوزی بدن را افزایش خواهد داد.این نوع ورزش، عضلات را پرورش داده و اندام را باریک می‌کند.  به علاوه ،خم کردن پیوسته عضلات پشت، باعث تسکین دردهای پشت نیز می‌شود.  این ورزشتمام گروه‌های اصلی عضلانی از جمله چهار سر، سرین، عضلات پشت ساق پا، پشت، بازوها و مرکز بدن را هدف قرار می‌دهد. این روال برای افرادی که می‌خواهند به باسن و ران‌هایشان شکل و فرم دهند، ایده آل است. استپ ایروبیک نه تنها سطوح کلسترول را کاهش می دهد و سلامت قلبی عروقی را بهبود می بخشد،بلکه باعث خواب بهتر نیز می شود، استرس را کاهش می دهد و ذهن را آرام می‌کند. علاوه بر این سرگرم کننده و شادی آور نیز هست. 

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط: 

زومبا برای لاغری و تناسب اندام

لاغری و کاهش وزن با پله نوردی!

برای لاغری پیاده روی بهتر است یا باشگاه رفتن؟