رژیم سه روزه آب یک برنامه‌ی رژیمی است که در دهه ۱۹۸۰ بوجود آمد و هنوز هم یک رژیم زود گذر محبوب است!  از آنجا که آب رایگان و در دسترس است، افراد رژیمی، مجذوب ایده‌ی کاهش حداقل ۲.۵ کیلوگرمی از طریق رژیم آب می‌شوند.  این برنامه‌ی رژیمی، سیستم بدن را پاکسازی کرده و سموم جمع شده در روده‌ی بزرگ را دفع می‌کند.

رژیم آب رژیم آب آیا رژیم آب خطرناک است؟

کسانی که به موثر بودن رژیم آب قسم می‌خورند، می‌گویند که فقط نوشیدن آب باعث می‌شود احساس سیری بیشتری کنند و هیچ نفخی هم وجود ندارد. رژیم سه روزه‌ی آب، همانقدر که بنظر می‌رسد ساده است. شما برای سه روز متوالی، چیزی جز آب نخواهید نوشید. انواع دیگر رژیم آب به افراد رژیم گیرنده اجازه می‌دهد که بعد از کاهش وزن، سهم‌های کوچکی از میوه‌ها و سبزیجات را مصرف کنند. بعضی رژیم‌های آب به افراد رژیم گیرنده اجازه می‌دهند که به همراه نوشیدن آب، یک سیب هم بخورند. رژیم گیرنده می‌تواند با پایبندی به رژیم سه روزه‌ی آب حدود ۱.۵ تا ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کند. اگر می‌خواهید برای مناسبت‌های خاص به سرعت وزن کم کنید، این رژیم برای شما ایده آل خواهد بود.

رژیم آب، یک شکل افراطی از رژیم است، علی رغم اینکه فقط به سه روز روزه گرفتن نیاز دارد. به همین دلیل کارشناسان تناسب اندام، پزشکان و متخصصان تغذیه، به هیچ وجه رژیم آب را توصیه نمی‌کنند. شما می‌توانید فقط در عرض سه روز، چند کیلو وزن کم کنید، اما به احتمال زیاد هنگامیکه دوباره غذا خوردن نرمال را آغاز کنید، تمام وزن از دست رفته دوباره بر می‌گردد. بدتر از آن، اکثریت افرادی که این برنامه‌ی رژیمی را امتحان کرده‌اند، اصلا وزنی از دست نداده‌اند! از آنجا که رژیم آب به هیچ گونه فعالیت بدنی نیاز ندارد، باعث چربی سوزی نخواهد شد. تنها راه برای از بین بردن چربی ذخیره شده در بدن، ورزش کردن است.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

بهترین رژیم غذایی برای سال ۲۰۱۶

رژیم خام گیاهخواری معجزه‌ای برای لاغری!

رژیم سوپ کلم برای کاهش وزن