کاردیو یا ورزش قلبی عروقی، بطور علمی مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شده که علاوه بر فواید سلامتی متعدد، عملکرد قلب و استقامت عضلانی را نیز بهبود می‌بخشد. اما آیا دویدن روی تردمیل برای ساعات بی‌شمار در هفته، موثرترین روش برای ورزش کاردیو است؟ و آیا این دستگاه‌ها واقعا باعث کاهش وزن می‌شوند؟

آیا دستگاه‌های کاردیو واقعا به کاهش وزن کمک می‎کنند؟ کاهش وزن آیا دستگاه‌های کاردیو واقعا به کاهش وزن کمک می‎کنند؟

شدت تمرین

تمرینات ورزشی ثابت باعث می‎شوند بدن به این روند عادت کند و به مرور تاثیر آن کمتر می‏‎شود. یک افزایش جزئی در ضربان قلب، باعث سوزاندن کالری اضافه می‌شود. سطح مطلوب شدت، بین ۷۵ تا ۹۰ درصد از حداکثر ضربان قلب شماست، که می‌تواند بسادگی با کم کردن سن شما از ۲۲۰ محاسبه شود. برای مثال یک فرد ۷۲ کیلویی در طول یک دو یک ساعته با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت، حدود ۶۰۰ کالری می‌سوزاند، در حالیکه همان شخص در سرعت ۵ کیلومتر در ساعت، فقط ۳۱۵ کالری می‌سوزاند. این تفاوت می‌تواند در نهایت تعیین کند که آیا شما قادر به دستیابی به اهداف کاهش وزنتان هستید یا نه.

ورزش در فضای باز یا باشگاه؟

نبود مقاومت هوا در فضای عمومی یک باشگاه معمولی، منجر به مصرف انرژی کمتر در مقایسه با فعالیت در فضای باز می‌شود. اگرچه این بدان معنا نیست که دستگاه‌های کاردیو در کمک به تلاش‌های کاهش وزن شما ناتوانند، اما نشان می‌دهد که دویدن در فضای باز، کمی کارامدتر از دویدن روی دستگاه‌های کاردیوست، و باید بطور منظم در روال تمرینی شما گنجانده شود. دستگاه‌های کاردیو قطعا به کاهش وزن شما کمک می‌کنند، اما اجتناب از سکون تمرین یکنواخت روزانه در باشگاه، می‌تواند به افزایش سطح شدت تمرین شما کمک کرده و انگیزه‌تان را بالا ببرد.

رژیم گرفتن 

از نظر علم، چربی سوزی، دلیل اصلی کاهش وزن است. چربی سوزی، مستلزم کسری کالری است که اساسا یعنی شما برای دفع بافت‌های چربی ناخوشایند، باید کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف کرده اید بسوزانید. اگرچه استفاده‌ی نیمه مکرر از دستگاه‌های الپتیکال، دستگاه پله و تردمیل‌ها به شما کمک خواهد کرد کالری بسوزانید، اما مهم است درک کنید که ممکن است لازم باشد بمنظور از دست دادن مقداری وزن اضافی، رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

دویدن روی تردمیل بهتر است یا در فضای باز؟

چرا تمرینات ورزشی‎تان باعث لاغری نمی‌شوند؟