حتما شنیده‌اید که برای کاهش وزن و چربی سوزی باید ورزش‌های هوازی انجام داد. و برای فرم دادن به بدن باید از تمرینات با وزنه استفاده کرد. اما بر اساس نتایج یک تحقیق که اخیراً در مجله Obesity به چاپ رسیده است، تمرینات با وزنه برای چربی سوزی شکم در مقایسه با تمرینات هوازی بهتر عمل می کنند. 

تمرینات ورزشی با وزنه ورزش آیا خانم‌ها به تمرینات ورزشی با وزنه نیاز دارند؟

اکثر افرادفکر می‌کنند تمرین با وزنه باعث افزایش سایز بدن می­ شود اما این واقعیت در مورد خانم ها صدق نمی­ کند. خانم­ ها در تمرین با وزنه نه تنها چربی اضافه خود را از دست می­ دهند، بلکه کمی افزایش وزن پیدا می‌کنند که این افزایش وزن ناشی از افزایش حجم عضلانی است. اما با افزایش حجم عضلات خانم­ ها یک سایز بدن خود را از دست می­ دهند. تمرین با وزنه تنها عضلات را تقویت نمی کنند، بلکه استخوان­ ها را هم قوی‌تر و محکم‌تر می‌کند. متخصصان می‌گویند  هر چقدر عضله بیشتری داشته باشید، بدن شما کالری بیشتری می­ سوزاند. این مقدار عضله میزان متابولیسم  بدن را حتی در زمان استراحت نیز تحت تأثیر قرار می دهد. فقط ورزش‌های هوازی نیستند که باعث بهبود وضعیت قلبی عروقی می‎شوند. در واقع، تمرینات قدرتی نیز سلامت قلب را بالا می­‌برند. همچنین حرکات ورزشی با وزنه باعث می­ شوند تا اندام تحتانی وزن بدن را بهتر تحمل کنند و برای ورزش‌هایی مثل دویدن که نیاز به عضلات قوی دارند، آماده خواهید شد. تاثیر دیگر ورزش‌های قدرتی یا تمرین با وزنه این است که کمتر دچار درد مفاصل می‎شوید. این تمرینات باعث تقویت بافت عضلات و لیگامنت اطراف مفاصل نیز می­ شود و در هر وضعیت و موقعیتی باعث محافظت و نگه­داری بهتر مفاصل می­ شوند. 

منبع: www.elmevarzesh.com

مطالب مرتبط: 

ویتامین C موثر از ورزش برای لاغری

تمریناتی برای سفت کردن سینه‌ها