کافئین را می‎توانید به عنوان یک مکمل بدنسازی استفاده کنید. اگر چه با شنیدن نام کافئین اکثر ما به یاد قهوه می‎افتیم ولی قهوه تنها ماده کافئین‌دار نیست. اطلاعات پزشکی حاصل از تحقیقات متعدد نشان داده‌اند که کافئین بدون آب به شکل قرص در بهبود عملکرد ورزشی مؤثرتر از کافئین موجود در قهوه است.

مکمل بدنسازی بدنسازی کافئین یک مکمل بدنسازی است!

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که اگر شما بیشتر ازمقدار توصیه شده کافئین مصرف کنید، هیچ افزایشی در قدرت یا استقامت به وجود نمی‌آید. پس مقدار بیشتر کافئین، بهتر نیست! بنابراین باید بدانیم چه مقدار کافئین باید مصرف کنیم. مقدار توصیه شده برای شروع ۳ میلی‌گرم برای هر کیلوگرم از وزن‌تان است. بنابراین این مقدار برای یک شخص ۷۰ کیلوگرمی، ۲۰۰ میلی‌گرم است. کافئین‌ را حدود یک ساعت قبل از جلسه تمرینی با وزنه مصرف کنید و حداکثر یک‌ بار در روز از آن استفاده کنید. اگر بتوانید تمرینات را صبح انجام دهید بهتر است زیرا کافئین باعث اختلال خواب شبانه شما نمی‎شود. 

کافئین یک مکمل عالی برای ورزش‌های استقامتی و همچنین بدنسازی است. اگر در حال خمیازه کشیدن باشید و به کندی تمرین کنید، تمرین بدی خواهید داشت. اما اگر کافئین بخورید به سرعت مشغول تمرین می‌شوید تا رکورد شخصی‌تان را بهبود ببخشید. اما یک مسئله مهم مقاوم شدن نسبت به کافئین است، شما به سرعت نسبت به کافئین مقاوم می‌شوید که از ارزش آن برای بهبود عملکرد ورزشی می‌کاهد. اگر می‌خواهید از کافئین به عنوان یک مکمل استفاده کنید، دیگر نباید آن را به شکل نوشیدنی بنوشید. تنها کافئینی که شما در یک روز مصرف می‌کنید، باید همانی باشد که یک ساعت قبل از تمرین با وزنه می‌خورید. در روزهایی که با وزنه تمرین نمی‌کنید، نباید کافئین مصرف کنید. اگر یک مسابقه مهم در پیش دارید، باید یک هفته قبل از آن مصرف کافئین را قطع کنید تا بتوانید در آن روز مهم از اثرات آن بهره مند شوید.

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط:

نکات تغذیه‌ای مخصوص ورزشکاران

اگر ورزشکار هستید، قهوه بنوشید!

آیا خانم‌ها به تمرینات ورزشی با وزنه نیاز دارند؟