bچرا با وجود اینکه غذا می‌خوریم باز هم گرسنه هستیم؟ · سامانه جامع اطلاعات پزشکی
چرا با وجود اینکه غذا می‌خوریم باز هم گرسنه هستیم؟

غذا  : ما همیشه تصور می‌کنیم که کنترل سیری و گرسنه بودن به طور مستقیم و صد در صد در اختیار ما است در حالی که علاوه بر خواست و اراده ما هورمون‌ها هم نقش بسیار مهمی در بروز گرسنگی و یا سیری دارند به طوری که اگر یک سری نکات را رعایت نکنیم در نهایت تعادل هورمون‌ها بهم می‌ریزد.

غذا

همه می‌دانند که مصرف نمک باعث تشنگی می‌شود، اما تحقیقات نشان داده، مصرف سدیم در دراز مدت باعث می‌شود که افراد آب کمتری استفاده کنند و در نهایت باعث افزایش ترشح هورمون گرسنگی در بدن می‌شود، در نتیجه می‌توان گفت که میزان سدیم بالا باعث افزایش وزن در افراد می‌شود.

واقعیت این است که کلرور نمک باعث تولید اسید کلورهیدریک می‌شود که بدن را اسیدی می‌کند که در مورد گوشت قرمز و پنیر نیز همین اتفاق روی می دهد و این مواد غذ ایی اسید فسفریک بدن را بالا می‌برند، اما سبزیجات حالت قلیای بدن را افزایش می دهند که به دلیل داشتن بیکربنات و پتاسیم موجود در آنها است.

توجه داشته باشید که حالت بالای اسیدیته‌ بدن باعث کاهش متابولیسم پایه‌ بدن می‌شود و در نتیجه کالری‌های دریافتی کمتر می‌سوزند و توده‌ چربی بدن بیشتر می‌شود.

محققان معتقدند که برای مقابله با این وضعیت باید رژیم غذایی کم نمک و سرشار از پتاسیم داشته باشید، به همین خاطر لازم است که مصرف نمک و غذا‌های شور را کاهش دهید و در عوض مصرف میوه و سبزیجات را بالا ببرید.

مصرف زیاد نمک خطر چاقی را افزایش می‌دهد. محققان اعلام کردند هر گرم نمک اضافی که فرد در روز مصرف می‌کند خطر چاقی را تا ۲۵درصد افزایش می‌دهد.

محققان می‌گویند نمک موجب تغییر سوخت و ساز بدن و تغییر روش جذب چربی می‌شود.

 

منبع : yjc

مطالب مرتبط :

بهترین مواد غذ ایی برای تقویت چشم

اطلاعات پزشکی

بیشتر بخوانید

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *