پیشگیری از تنگی عروق قلب با تغذیه مناسب

تصلب شرایین، گرفتگی عروق قلب یا تنگی عروق قلب بیماری است که به دلیل تجمع چربی در دیواره عروق بوجود می‌آید. شما می‌توانید با تغذیه مناسب و سالم، تنگی عروق قلب را که باعث بروز بیماری‌های قلبی از جمله حمله قلبی و سکته می‌شود را کاهش دهید. 

پیشگیری از تنگی عروق قلب با تغذیه مناسب

از مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه غافل نشوید. مصرف سبزیجات از سخت شدن دیواره رگ‌های قلب جلوگیری می‌کند. در برنامه غذایی روزانه حداقل ۵ وعده میوه و سبزی در نظر بگیرید. مصرف منظم غذاهای قیبردار به کاهش کلسترول بد خون LDL و در نتیجه کاهش خطر تصلب شرایین کمک می‌کند. زنجبیل مصرف کنید. زنجبیل از لخته شدن خون جلوگیری کرده و به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. مصرف مواد قندی را کاهش دهید تا تری گلیسیرید و کلسترول بد خون کاهش یلبد. چای سبز مصرف کنید که اثر مفیدی روی تقویت عروق کوچک و رقیق نمودن خون دارد. از مصرف سویا غافل نشوید. جایگزین کردن لبنیات با شیر سویا در درمان کلسترول بالا و تنگی عروق قلب موثر است. سیر را امتحان کنید که مصرف آن رگ‌ها را نرم و جوان نگه می‌دارد. بلغور جو به خصوص بلغور جو دوسر برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید است. بادام حاوی مقدار زیادی چربی اشباع نشده است که به افزایش HDL و کاهش LDL کمک کرده و مانع گرفتگی عروق می‌شود. مصرف نمک خوراکی را کاهش دهید. غذاهای سرشار از اسید فولیک بخورید که رگ‌ها را تمیز می‌کند. از خوردن انار غافل نشوید. انار حاوی آنتی اکسیدان است و مانع بیماری‌های قلبی می‌شود. مصرف ماهی حداقل سه بار در هفته برای افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند توصیه می‌شود. مواد غذایی مفید دیگر در کاهش خطر تصلب شرایین عبارتند از: گوجه فرنگی، موسیر، هندوانه،کرفس،پیاز، اسفناج، ماچوبه، انواع لوبیا، نخود سبز، چغندر، شلغم، کلم بروکلی. 

منبع: مجله پیام سلامتی

مطالب مرتبط:

تصلب شرایین چیست؟

چرا فیبر برای سلامتی لازم است؟

 علل سکته‌ قلبی زودرس

بیشتر بخوانید

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *