میوه را همراه با پروتئین بخورید!

میوه بهترین چیزی است که می‎توانید در رژیم غذایی‎تان قرار دهید، میو‌ه برای سلامتی‌تان مفید است و سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان های ضد سرطانی است! اما گاهی اوقات هنگام میوه خوردن دچار اشتباهاتی می‎شویم که باعث می‎شود نتوانیم از خواص آن بهره مند شویم. قبل از اینکه میو‌ه را گاز بزنیم هشدارهای مهمی هست که باید در نظر بگیریم.

میوه را همراه با پروتئین بخورید!

نباید میو‌ه را به تنهایی بخورید 

درست است که یک قطعه میو‌ه از یک قطعه شکلات شیرین بهتر است اما همچنان پتانسیلش را دارد که قند خونتان را بالا ببرد و سپس باعث سقوط آن شود. بهتر است میو‌ه را با مقداری پروتئین ترکیب کرده و میل کنید، مثلا مقداری پنیر یا کره بادام زمینی این کار باعث می شود میو‌ه باعث فراز و فرود ناگهانی در قند خونتان نشود. میو‌ه باعث افزایش سطح انسولین و پروتئین و بالا رفتن هورمون گلوکاگون می شود. این هورمون و انسولین برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون با یکدیگر کار می کنند. مخصوصا اگر دیابت یا پیش دیابت دارید خوردن پروتئین به همراه میو‌ه بسیار با اهمیت می شود. در غیر این صورت ممکن است علائم بالا رفتن قند خون از جمله افزایش ضربان قلب را تجربه کنید.

به جای آب میو‌ه، خود میو‌ه را بخورید

آب میوه دارای قطعات حاوی فیبر میوه نیست. فیبر از آزاد شدن سریع گلوکز در خون جلوگیری می کند بنابراین وجودش بسیار مهم است. بهتر است همیشه میو‌ه را به صورت کامل میل کنید و یا حداقل به صورت اسموتی (تا پروتئین داشته باشد).

میو‌ه را با پوست بخورید

پوست میوه معمولا بهترین بخشش از نظر ویتامین و آنتی اکسیدان است، برای مثال پوست سیب سرشار است از ویتامین C، فیبر و ویتامین A. تحقیقات همچنین نشان داده پوست سیب می تواند از چاقی جلوگیری کند و خواص ضد سرطانی نیز دارد.

مراقب مقدار میو‌ه‌ای که می‌خورید، باشید

می توانید مقدار بسیار زیادی سبزیجات غیر نشاسته ای میل کنید اما میو‌ه ها چیزهایی هستند که باید بیشتر حواستان را در موردشان جمع کنید، دلیلش هم گلیسمی بالایی است که بعضی از آنها دارند. برای بیشتر افراد بالغ دو فنجان در روز توصیه می شود ولی باز هم این مقدار بسته به سن و سطح تناسب اندام متفاوت است.

منبع: kermany.com

مطالب مرتبط: 

مزایا و معایب رژیم میوه خواری

 

بیشتر بخوانید

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *