محققان می‌گویند برای کاهش وزن، حبوبات بخورید!

محققان کانادایی در مطالعات خود دریافتند خوردن روزانه یک وعده حبوبات که چیزی معادل ۱۳۰ گرم (۳/۴ فنجان) است، می‎تواند باعث کاهش وزن شود و وزن کاهش یافته را برای مدت طولانی حفظ کند. 

حبوبات برای کاهش وزن

حبوبات توصیه شده برای لاغری عبارتند از نخود، لوبیا، عدس و نخود فرنگی خشک. محققان مشاهده کردند افرادی که روزانه فقط ۱۳۰ گرم (۳/۴ فنجان) از این حبوبات مصرف می‎کردند در مدت ۶ هفته موفق به کاهش وزن شدند، بدون اینکه هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی خود ایجاد کنند. این حبوبات چربی بسیار کمی دارند و منبع خوب پروتئین و فیبر هستند که آنها را یک انتخاب بسیار عالی برای افراد گیاهخواری می‎کند که از طریق محصولات حیوانی پروتئین دریافت نمی‎کنند. علاوه بر این، سرشار از آهن، روی، فسفر، فولات و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر هستند.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۴ ثابت کرده بود که مصرف این حبوبات به کاهش کلسترول بد خون (LDL) کمک می‎کند و مطالعه اخیر حاکی از تاثیر آن برای مبارزه با اضافه وزن و چاقی است. در این مطالعه نتایج به دست آمده از ۲۱ مطالعه کلینیکی دیگر که در مجموع ۹۴۰ نفر در آن شرکت داشتند بررسی شده است. محققان می‎گویند چون این حبوبات باعث ایجاد احساس سیری می‎شوند به کاهش وزن کمک می‎کنند. اطلاعات پزشکی حاصل از مطالعات قبلی نشان داده بود مصرف حبوبات ایجاد حس سیری را تا ۳۱ درصد افزایش می‎دهد. علاوه بر این حبوبات قند خون را به آرامی افزایش می‎دهند و این باعث می‎شود مدت بیشتری سیر بمانید و تمایلی به خوردن نداشته باشید. بنابراین اگر می‎خواهید بدون اینکه رژیم بگیرید لاغر شوید، کافی است سه چهارم فنجان از این حبوبات به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کنید.

منبع: medicalnewstoday.com

مطالب مرتبط: 

آیا قهوه سبز به کاهش وزن کمک می‌کند؟

برای کاهش وزن غذاهای حاوی فلانوئید بخورید

بیشتر بخوانید

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *