روش‌های ساده لاغری سریع

روش‌های ساده لاغری سریع

ایراد بزرگ اغلب رژیم غذایی، سخت بودن آنهاست که غیر عملی‌شان می‌کند. با در پیش گرفتن راه‌های کوچک و عملی، سریعتر و بهتر به هدف نزدیک می‌شوید. در اینجا روش‌هایی را برای لاغری سریع و آسان آموزش داده‌ایم. 

یکی از تکنیک‌های ساده برای لاغری سریع نوشیدن آب است. خود را به نوشیدن آب عادت دهید. به جای خوردن تنقلات پرچرب و پرکالری بین وعده‌های اصلی غذا به سراغ نوشیدن آب بروید. نوشیدن آب نه تنها به سلامتی بدن کمک می‌کند بلکه برای کاهش سایز دور کمر نیز مؤثر است. پس نوشیدن آب را فراموش نکنید. یکی دیگر از تکنیک‌های موثر در لاغری سریع جایگزین کردن سبزیجات به جای غذاهای پرچرب است. رژیم سبزیجات و میوه را کم کم شروع کنید! اگر قبلاً سبزیجات و میوه در برنامه غذائی شما چندان جائی نداشته پس بهتر است مصرف آن را در مقادیر کم آغاز کنید. آنها را جایگزین غذاهای پرچرب کنید.

مراقب خوردنتان در رستوران‌ها باشید! در رستوران‌هایی که می‌دانید غذاهای آن پرحجم است بهتر است به گارسن بگویید قبل از آوردن غذای شما، نیمی از آن را در ظرف یک بار مصرف بگذارد تا آن را برای وعده دیگری مصرف کنید. در این صورت شما می‌توانید حجم غذای مصرفی‌تان را کنترل کنید. به هوس‌هایتان بهاء دهید! چنان‌چه هوس خوردن چیزی شیرین می‌کنید از خوردن آن هراس نداشته باشید بلکه آن را با میل و رغبت بخورید. البته بهتر است سراغ خوردنی‌های سالم‌تر مثلاً میوه بروید. خوردن سس و خامه را به طور کامل کنار نگذارید. اگر از خوردن انواع سس‌ها و خامه لذت می‌برید آن را به طور کامل از برنامه غذائی‌تان حذف نکنید. تنها به جای استفاده از نوع پرچرب آن‌ها سراغ محصولات کم چرب بروید. معمولاً بهترین چیزها در ابعاد و بسته بندی‌های کوچک عرضه می‌شوند. این جا به ترفندی ساده برای لاغری سریع اشاره می‌کنیم: شما می‌توانید غذاهای پرکالری مانند پنیر و شکلات را به ابعاد کوچک‌تر تقسیم کنید. مطمئناً هنگام مصرف که به سراغ آنها می‌روید کمتر می‌خورید چرا که در این موقع تعداد مطرح است.

روش‌های ساده لاغری سریع  لاغری روش‌های ساده لاغری سریع images 53

هنگام خوردن مشغول انجام کارهای دیگر نشوید و تمام حواستان را معطوف خوردن کنید! چنان‌چه هنگام غذا خوردن مشغول خواندن کتاب یا نگاه کردن به تلویزیون شوید متوجه میزان غذائی که خوردید نمی‌شوید. در ضمن لذت کافی از غذا خوردن نمی‌برید. از این به بعد هر وقت می‌خواهید غذا بخورید صرفاً غذا بخورید و انجام کار دیگری را با آن همراه نکنید. غذایتان را آرام و با نهایت لذت بخورید. لقمه‌های خود را کامل بجوید. در صورتی که غذایتان را با آرامش بیشتری بخورید ناخودآگاه حجم غذایتان کاهش می‌یابد. سعی کنید به جای خوردن غذاهای بیرون خودتان غذایتان را آماده کرده و سرکار ببرید. آماده کردن غذا می‌تواند به شما کمک کند تا به حجم غذایتان نیز واقف شوید، علاوه بر آن مسلماً خوردن غذای خانگی سالم‌تر از غذاهای پرچرب بیرون است. به اطرافیانتان گوشزد کنید که شما تحت رژیم لاغری هستید، پس شما را وادار به خوردن نکنند. سعی کنید آنچه را که فکر می‌کنید در لاغری شما مؤثر است مصرف کنید.

پیاده‌ روی‌تان را بیشتر کنید. چنان‌چه پیاده روی روزانه‌تان امری عادی شده است، بهتر است میزان پیاده روی و سرعت آن را تغییر دهید. تکنیک‌های نرمش و استفاده از تردمیل را تغییر دهید. هنگامی که روی تردمیل راه می‌روید، دسته‌های آن را با فشار نگه ندارید. آنها را تنها برای حفظ تعادل نگه دارید و به آنها تکیه نکنید. برنامه ورزشی‌تان را با برنامه ورزشی اعضاء خانواده هماهنگ کنید. شما ورزش کردن را به منظور کاهش وزنتان انجام می‌دهید در حالی که فرزندانتان این کار را برای تفریح و حفظ سلامتی شان انجام می‌دهند.

تا حد امکان استفاده از ماشین را کنار بگذارید و سعی کنید بیشتر پیاده کارهایتان را انجام دهید. در صورت نیاز اگر از ماشین استفاده می‌کنید تا جائی که ممکن است آن را دورتر از مقصدتان پارک کنید و پیاده به مقصد بروید. ۱۰۰ قدم بیشتر راه بروید. حتی اگر اندکی برنامه نرمش روزانه‌تان را افزایش دهید به کاهش وزنتان کمک بسیار می‌کند. مثلاً امروز به جای استفاده از آسانسور و پله برقی از پله‌ها استفاده کنید. کمتر از دیگران کمک بگیرید. برای نظافت منزل شخصاً اقدام کنید و ماشین‌تان را خودتان بشوئید. برای خرید به سوپر محل زنگ نزنید و خودتان پای پیاده به خرید بروید.

 بعد از هر وعده غذائی حتماً مسواک بزنید چرا که این عمل چراغ هشداری است برای شما که خوردن‌تان را متوق کنید. کمدتان را زود به زود مرتب کنید و از شر لباس‌هائی که به شما نمی‌آید خلاص شوید. بهتر است لباس‌های سایز بزرگ‌تان را هم کنار بگذارید. لباس‌هائی را که سایز کوچک‌تری دارند جلوی دید بگذارید تا انگیزه بیشتری برای لاغری سریع پیدا کنید. کاهش وزنتان را یادداشت کنید. ممکن است این کار در عمل سخت به‌ نظر برسد. اما هر بار که متوجه می‌شوید چقدر لاغر شده‌اید انگیزه‌تان برای ادمه برنامه رژیم لاغری و کاهش وزن بیشتر می‌شود.

منبع: www.beytoote.com , tandorosti.akairan.com

مطالب مرتبط: 

چگونه متابولیسم بدن را افزایش دهیم؟

غذاهایی که باعث می‌شوند احساس سیری کنید

بدون ورزش کردن کالری بسوزانیم

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *