آیا در جا دویدن مفید است؟

وقتی آب و هوا برای دویدن در محیط باز مناسب نیست مثلا در روزهای برفی و سرد زمستان و باشگاه رفتن هم برایتان دشوار است، درجا دویدن راه چاره خوبی است برای اینکه در ورزش کاردیوی روزانه‌تان وقفه ایجاد نشود. شاید درجا دویدن برای برخی احمقانه بنظر برسد، اما ضربان قلب شما را بالا خواهد برد و به شما کمک خواهد کرد که در طول سخت‌ترین شرایط آب و هوایی زمستان، کالری بسوزانید.

درجا دویدن

با توجه به تحقیقات کالج پزشکی ورزشی آمریکا، یک فرد بالغ عادی برای اینکه سبک زندگی سالمی داشته باشد، حداقل به ۱۵۰ دقیقه فعالیت کاردیو با شدت متوسط در هفته نیاز دارد. یک مکان مناسب در منزلتان پیدا کنید و مطمئن شوید که برای بلند کردن زانوهایتان بصورت مکرر فضای کافی دارید. یکی از مزیت‎های مهم درجا دویدن این است که به تجهیزات و مکان خاصی نیاز ندارد. بمدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درجا بدوید و سپس ۶۰ ثانیه استراحت کنید. برای اینکه یک بازده قلبی نرمال داشته باشید، در جا دویدن را در سه ست انجام دهید. این تمرین آسان، ضربان قلب را افزایش می‌دهد تا بطور منظم چربی سوزی انجام شود. درجا دویدن، در یک فرد با وزن ۷۲ کیلوگرم در مدت زمان ۳۰ دقیقه، حدود ۱۸۳ کالری می‌سوزاند. اگرچه ممکن است این تعداد کالری سوزانده شده قابل توجه بنظر نرسد، اما بسیار بهتر از آن است که به خودتان اجازه دهید کاملا بی تحرک شوید.

همچنین می‎توانید برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید این درجا دویدن را با سایر تمرینات مثل پلانک، شنای سوئدی یا حرکت پروانه ترکیب کنید. برای این کار  اول بمدت ۵ دقیقه، حرکات کششی انجام دهید. سپس ۵ دقیقه درجا بدوید. سپس یک ست ۲۰ تا ۳۰ حرکت شنا سوئدی انجام دهید و سپس یک پلانک ۳۰ ثانیه‌ای اجرا کنید. یک دقیقه استراحت کنید و دوباره ۵ دقیقه بدوید. این تمرینات را تا ۳۰ دقیقه ادامه دهید. با این کار نزدیک به ۲۷۰ کالری خواهید سوزاند و عضلات ناحیه شکم و پاها را تقویت می‎کنید. 

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط:

دویدن روی تردمیل بهتر است یا در فضای باز؟

آهسته دویدن برای کاهش وزن بهتر است یا دو سرعت؟

بیشتر بخوانید

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *