خوراکی های شب امتحان

در ایام امتحانات خوراکی های خود را با روغن زیتون درست کنید. این روغن به دلیل دارا بودن اسید‌های چربِ غیر اشباع اثرات ضد پیری بر روی مغز دارد. از این روغن در مدت امتحانات برای سالادها یا هنگام پختن غذای مورد علاقه‌ فرزندتان استفاده کنید.

خوراکی

 

این خوراکی ها عبارتند از:
۱- شکلات تلخ

انواع شکلات تلخ باعث افزایش جریان خون به مغز، کاهش فشار خون، هوشیارتر شدن قوای ذهنی (به دلیل مقدار کم کافئین)، کاهش خطر سکته و افزایش میزان آنتی ‌اکسیدان در بدن می‌شود. شکلات تلخ با کمک به ترشح هورمون‌هایی که موجب شادی می‌شوند و با مزه‌ خوشایندی که دارد دانش ‌آموز خسته را سر حال می‌آورد.

 ۲- کره‌ بادام ‌زمینی

وقتی همه به خاطر آماده شدن برای امتحان خسته و فرسوده می‌شوند، آماده کردن صبحانه شاید کار سختی باشد. در روزهای سخت امتحان، می‌توانید لقمه‌های کره‌ بادام‌ زمینی درست کنید. کره‌ بادام ‌زمینی با پروتئین و چربی خوبی که دارد می‌توانند بچه ‌ها را برای زمان طولانی ‌تری در روز امتحان سیر نگه دارد.

 ۳- روغن زیتون

در ایام امتحانات غذای خود را با روغن زیتون درست کنید. گفته می‌شود این روغن به دلیل دارا بودن اسید‌های چربِ غیر اشباع اثرات ضد پیری بر روی مغز دارد. از این روغن در مدت امتحانات برای سالادها یا هنگام پختن غذای مورد علاقه‌ فرزندتان استفاده کنید.

 ۴- ماهی‌های چرب

ماهی‌های با بیشترین میزان چربی (سالمون، خال ‌مَخالی، ساردین) حاوی اُمگا ۳ و مقدار زیادی پروتئین هستند که برای تقویت عملکرد مغز مفیدند. می‌توانید مقداری ماهی سالمون را با روغن زیتون آغشته و کباب کنید و با برنج قهوه‌ای به عنوان یک غذای مقوی سرو کنید. 

 ۵- اسفناج

اسفناج برشته، کوکوی اسفناج و بورانی درست کنید. ثابت شده که این گیاه سبز رنگ به علت داشتن لوتئین از زوال عملکردهای شناختی مغز جلوگیری می‌کند. 

 ۶- کلم بروکلی

بروکلی حاوی مقادیر زیادی ویتامین K است که با افزایش توان مغز در ارتباط است.

 ۷- آووکادو

درست مانند روغن زیتون، آووکادو سرشار از چربی‌‌های غیر اشباعِ مفید برای بدن است. آووکادو جریان خون را به مغز افزایش می‌دهد و سلامت مغز را بهبود می ‌بخشد. این غذای مغز را در ایام امتحانات با مقداری شیر غلیظ‌ شده مخلوط کنید و به فرزندتان بدهید.

 ۸- سیر

از سیر برای کمک به درمان سرطان مغز و ارتقای عملکرد مغزی استفاده می شود . با مالیدن سیر تازه‌ له‌ شده روی نان تُست، می‌توانید نان سیردارِ مقوی درست کنید. همچنین می‌توانید از تکه‌ های مرغ طعم ‌دار شده با سیر به عنوان میان ‌وعده استفاده کنید.

 ۹- تخم ‌مرغ

تخم‌ مرغ سرشار از کولین است که ماده‌ای ضروری برای رشد مغز و افزایش حافظه به شمار می‌رود. می‌توانید برای وعده‌ صبحانه غذایی مطابق با سلیقه‌ خانواده‌تان با تخم ‌مرغ درست کنید.

 ۱۰- ماست

حتماماست را در برنامه‌ تغذیه کودک‌تان قرار دهید. باکتری‌های مفید ماست می‌توانند برای کاهش اضطراب به مغز کمک کنند و فرایند تصمیم ‌گیری را تسهیل کنند. 

 ۱۱- آب

وقتی بچه‌‌ها به اندازه‌ کافی آب دریافت نمی‌کنند، احساس خستگی کرده و فعالیت ‌های ذهنی و به خاطر سپردن مطالب برایشان به کاری سخت تبدیل می‌شود. 

 ۱۲- میوه‌‌ خشک

میوه‌‌های خشک طعمی عالی دارند و انرژی خود را به مرور در بدن آزاد می‌کنند. در این ایام زردآلو، موز، سیب، انبه و توت ‌فرنگی خشک شده به فرزندتان بدهید.

 ۱۳- بادام‌ هندی

اگر فرزندتان میان ‌وعده‌‌های نمکی را ترجیح می‌دهد می‌توانید از بادام‌ هندیِ کم‌ نمک استفاده کنید. بادام‌ هندی سرشار از منیزیم است که برای یادآوری و به تاخیر انداختن فراموشی ضروری است.

 

منبع : fardanews.com

مطالب مرتبط :

خوراکی های برای جلوگیری از لخته شدن خون

خوراکی های برای بیماران ام اس

اطلاعات پزشکی

بیشتر بخوانید

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *