خواص بیوتین چیست؟

بیوتین که معمولا به نام ویتامین H یا ویتامین B7 شناخته می‎شود، یک ویتامین محلول در آب است که در گروه ویتامین ب کمپلس قرار می‌گیرد و می‎تواند توسط بدن تولید شود و در مواد غذایی بسیاری وجود دارد. 

بیوتین بیوتین خواص بیوتین چیست؟

اطلاعات پزشکی نشان می‎دهد اکثر افراد دچار کمبود بیوتین نمی‎شوند. زیرا در اکثر مواد غذایی به وفور یافت می‎شود. پزشکان توصیه می‎کنند افراد بالاتر از ۱۸ سال باید روزانه ۳۰ میکروگرم بیوتین دریافت کنند. موارد کمبود این ویتامین معمولا در زنان باردار، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند و بیمارانی که به علت التهاب روده‌ها یا مشکلات دستگاه گوارش نمی‎توانند بیوتین جذب کنند. بدن برای سوخت و ساز چربی، کربوهیدرات و پروتئین به این ویتامین نیاز دارد. همانطور که اشاره شد یکی از موارد کمبود این ویتامین در دوران بارداری است و این کمبود منجر به بروز مشکلات در رشد جنین می‎شود.

تقویت ناخن: این ویتامین برای تقویت و سلامت ناخن موثر است. مطالعات نشان می‎دهد مصرف این ویتامین ضخامت ناخن را ۲۵ درصد افزایش می‎دهد و ۹۱ درصد شرکت کنندگان در این مطالعات افزایش استحام ناخن‌هایشان را گزارش کرده‌اند. بنابراین مصرف این ویتامین برای خانم‎هایی که ناخن‎های شکننده دارند، توصیه می‎شود.

کاهش قند خون: اطلاعات پزشکی نشان می‎دهد مصرف بیوتین در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ و نوع ۲ مفید است و با تحریک ترشح انسولین از پانکراس باعث کاهش قند خون می‎شود. همچنین این ویتامین به کاهش خطر آسیب عصبی در افراد مبتلا به دیابت کمک می‎کند. 

منابع غذایی حاوی بیوتین: بیشترین مقدار این ویتامین در گوشت، تخم مرغ و سبوس گندم وجود دارد. علاوه بر آن در جگر، ماهی سالمون، تمشک نیز مقدار قابل توجهی بیوتین وجود دارد. در بسیاری از سبزیجات و میوه‌ها مقدار کمی از این ویتامین موجود است. 

منبع: www.medicalnewstoday.com

مطالب مرتبط: 

تاثیر ویتامین‌ها بر سلامت پوست

ویتامین‌های ضروری برای مادران باردار

مصرف مولتی ویتامین‌ها مفید است یا مضر؟

  

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *