بهترین خوراکی‌هابرای افرادی که دچار افسردگی فصلی هستند

برای افزایش انرژی و احساس شادابی در فصل‌های سرد سال ساعت‌های بیشتری از روز را درمقابل تابش نور خورشید سپری کنید، پیاده روی روزانه یکی از بهترین راهکار‌ها برای جلوگیری از بروز افسردگی فصلیاست.

خوراکی‌

نوشیدن آب و نوشیدنی‌های گیاهی از جمله چای سبز و بابونه یا قهوه و شکلات داغ نیز می‌تواند سبب احساس شادی در افراد شود.

خوردن صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی در ماه‌های سرد سال است و کارشناسان توصیه می‌کنند خوراکی‌های مغذی شامل مواد پروتئینی، چون تخم مرغ، شیر و لبنیات، نان حاوی سبوس، عسل ارگانیک، کره بادام زمینی، بلغور جوی دوسر، مقداری شکلات تلخ، میوه تازه و دانه‌های غلات درآن وجود داشته باشد.

مصرف دانه‌های آجیل، چون پسته، بادام درختی، قندق، گردو و بادام زمینی افزون بر تقویت سیستم ایمنی بدن سبب جلوگیری از بروز افسردگی و مشکلاتی، چون ریزش مو و بروز چین و چروک در صورت افراد شود.

از جمله دیگر مواد غذایی مفید برای بدن درفصل‌های سرد سال ماهی و خوراک‌های دریایی حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ است که سبب تقویت سیستم ایمنی و حفظ تراکم بافت استخوانی بدن می‌شود.

مصرف مکمل‌های ویتامینی حاوی زینک، ویتامین C، D و منیزیم تحت نظارت پزشک نیز برای افزایش انرژی و مقاومت بدن در مقابل عوامل بیماری زا درفصل‌های سرد سال می‌تواند بسیار مفید باشد.

خواب به اندازه نیز یکی دیگر از راهکار‌های حفظ سلامت و افزایش انرژی در فصل‌های سرد سال است. هرشب به میزان ۸ ساعت استراحت کنید تا درصبح انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های روزمره خود را پیدا کنید.خوراکی‌های حاوی مواد پروبیوتیک، چون ماست، دوغ و نیز خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان، چون انواع توت نیز می‌تواند مانع از ابتلا به سرما خوردگی و آنفلوآنزا در افراد و ضعف سیستم ایمنی بدن شود.
با رعایت راهکار‌های فوق می‌توانید حتی در سردترین روز‌های سال با انرژی بالا به فعالیت بپردازید و زمستانی بدون ابتلا به بیماری‌های فصلی را پشت سربگذارید.

منبع : yjc

بیشتر بخوانید

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *