bبرای کاهش وزن در ماه رمضان خرما بخورید · سامانه جامع اطلاعات پزشکی
برای کاهش وزن در ماه رمضان خرما بخورید

گر چه متخصصین خوردن شیرینی را در هنگام افطار توصیه نمی‌کنند، اما خوردن خرما در ماه رمضان بسیار توصیه شده است. باز کردن روزه با خرما مانع خوردن بیش از حد می شود. از آن جا که خرما احساس سیری ایجاد می کند، برای کاهش وزن توصیه می‎شود.

برای کاهش وزن در ماه رمضان خرما بخورید

خرما حاوی منیزیم ، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر، آهن، سولفور، کلسیم و روغن طبیعی است. این میوه همچنین مانع از بروز سرطان معده نیز می شود. این میوه می تواند کلسترول مضر را به حداقل برساند و رگ ها را سالم نگه دارد. خرما منبع عالی آهن است و آهن برای گلبول های قرمز مفید است. زنانی که کم خونی دارند حتما خرما بخورند. خرما از سلامت قلب محافظت می کند. شب آن را خیس و صبح ناشتا مصرف کنید. پتاسیم موجود در خرما از اسهال جلوگیری می کند و با معده سازگاری دارد. برای به دست آوردن انرژی و افزایش میل جنسی خرما، شیر و عسل را با هم مخلوط و مصرف کنید.

از جمله خواص خرما، خنثی کردن اسید اضافی معده است. با توجه به اینکه زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل ‌درد می‌شود، هنگام بروز چنین علائمی، ۲ تا ۳ عدد خرمای تازه را له کرده و در مقداری آب جوش بیندازید، سپس هم زده و بنوشید. با خوردن یک عدد خرما به همراه شیر، پیش از خواب، خواب راحتی خواهید داشت. خرما ضد میکروب است، همچنین سبب هضم غذا می‌شود. کلسیم موجود در خرما عامل اصلی استحکام استخوانهاست؛ در ضمن فسفر آن نیز مانع ضعف اعصاب و خستگی می‌شود. البته لازم به ذکر است که زیاده‌‌روی در مصرف خرما برای کبد خوب نبوده و در ضمن فشار خون را بالا برده و سبب پوسیدگی دندانها و همچنین چاقی نیز می‌شود.

منبع: hidoctor.ir و salamatnews.com

مطالب مرتبط:

کاهش وزن در ماه رمضان

بیشتر بخوانید

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *