برای پیشگیری از دیابت، دوچرخه سواری کنید!

با انتخاب دوچرخه به جای اتومبیل می‎توانید از ابتلا به دیابت نوع ۲ پیشگیری کنید. محققان دانمارکی در تحقیقات خود دریافتند افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می‎روند یا به طور منظم برای تفریح دوچرخه سواری می‌کنند، کمتر احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند. 

برای پیشگیری از دیابت، دوچرخه سواری کنید!

محققان می‎گویند این تاثیر مثبت حتی بر روی افرادی که در سنین بالا شروع به دوچرخه سواری می‎کنند نیز دیده می‎شود. در این مطالعه بیش از ۵۰ هزار زن و مرد که بین ۵۰ تا ۶۵ سال سن داشتند، شرکت کرده بودند. محققان مشاهده کردند این افراد هر چه زمان بیشتری را به دوچرخه سواری اختصاص می‎دهند شانس مبتلا نشدن آنها به دیابت نوع ۲ بیشتر می‎شود. بعد از گذشت ۵ سال محققان وضعیت سلامت افراد شرکت کننده را بررسی کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد افرادی که در این مدت ۵ ساله به طور منظم دوچرخه سواری می‎کردند ۲۰ درصد کمتر به دیابت نوع ۲ دچار شده بودند.

نتایج این مطالعه نشان می‎دهد حتی در دوران سالمندی برای شروع کردن فعالیت ورزشی دیر نیست و حتی در این زمان هم می‎توان از مزایای ورزش بهره‌مند شد و از بیماری‎های مزمن دوران سالمندی مانند دیابت و فشار خون بالا پیشگیری کرد و در صورت ابتلا به این بیماری‎ها آنها را تحت کنترل درآورد. محققان دانمارکی تاکید دارند که با توجه به لذت بخش بودن این ورزش و اینکه حتی می‎توان در مسیر محل کار و سایر فعالیت‎های روزانه از این وسیله استفاده کرد و نیاز به اختصاص دادن وقت جداگانه‎ای برای ورزش نیست، می‎توان جمعیت زیادی از افراد به خصوص سالمندان را به دوچرخه سواری تشویق کرد.

منبع: consumer.healthday.com

مطالب مرتبط: 

چربی مصرف کنید تا دیابت نگیرید!

بیشتر بخوانید

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *